اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بدترین ژانویه دلار از سال 2008 ثبت شد

ترمیم طلا در ابتدای فوریه

اونس در حالی روز گذشته را که آخرین روز ژانویه 2017 بود، در کانال 1200 دلار شروع کرد که اولین نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در سال جدید میلادی، چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان می‌دهد.

فلز زرد در آخرین روزهای ژانویه تقویت شد. اونس طلا که جمعه هفته گذشته روی بهای 1191 دلار ایستاده بود، دوشنبه با 4 دلار رشد به قیمت 1195 دلار رسید و سه‌شنبه را هم با بهای 1202 دلار آغاز کرد. اونس در حالی روز گذشته را که آخرین روز ژانویه 2017 بود، در کانال 1200 دلار شروع کرد که اولین نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در سال جدید میلادی، چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان می‌دهد. اونس طلا دوشنبه عمدتا تحت‌تاثیر افزایش خریدها رشد کرد و صبح سه‌شنبه از ادامه افت شاخص دلار هم بهره برد. شاخص دلار عصر روز گذشته به زیر مرز 001 واحد رفت. البته ضعف فنی ناشی از سقوط هفته گذشته کم و بیش مانع جهش طلا بود. بهایی که تا ساعت 7 عصر سه‌شنبه به وقت تهران برای اونس ثبت شد، 1214 دلار بود، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی ماه ژانویه رقم خورده باشد.

شروع خوب

رشد 4 دلاری روز دوشنبه و بازگشت اونس به میانه آخرین محدوده کانال 1100 دلار عمدتا ناشی از پایان موقعیت فروش دسته‌ای از معامله‌گران و افزایش خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن بود. به این ترتیب اونس که جمعه به کف 3 هفته‌ای رفته بود، دوشنبه شاهد جهش اصلاحی شد. افت شاخص دلار در این روز هم دیگر یار طلا بود. افت دوشنبه دلار مربوط به ادامه عصبیت بازار درباره اقدامات رئیس‌جمهور تازه آمریکا و تعدیل کف 6 هفته‌ای هفته قبل بود. هنوز بسیاری نمی‌دانند که دونالد ترامپ در هفته‌های پیش‌رو چه خواهد کرد. این نااطمینانی به همراه تضعیف شاخص‌های سهام، خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن را افزایش داده است. کیتکو در گزارش جمع‌بندی روز دوشنبه نوشت: «ترامپ می‌خواهد میخ اول را محکم بکوبد و این برای کسانی که فکر می‌کنند تصمیمات او ممکن است با فکر اتخاذ نشده باشد، نگران‌کننده است.» اما دوشنبه دو عامل کاهشی تعطیلی بازارهای چین، هنگ‌کنگ و کره‌جنوبی به مناسبت سال نو و افت بهای نفت خام به ضرر طلا کار کردند.

تداوم تقویت

شاخص دلار سه‌شنبه نیز تحت‌تاثیر ادامه نگرانی افت کرد تا افت این شاخص در ماه ژانویه به 2 درصد نزدیک شود. این بدترین شروع دلار در سال میلادی از سال 2008 بود و کمک بزرگی به طلا کرد. همزمان با افت دلار، بورس‌های جهانی نیز با ادامه نگرانی‌های ترامپی افت کردند تا بخش دیگری از سرمایه‌ها از بازار سهام به سوی بازار فلزهای گرانبها بیاید.

ترامپ نه تنها عامل ابهام و نگرانی است؛ بلکه شاهد مخالفت‌های بسیاری هم بوده است. ترامپ در نخستین روز حضور کامل در کاخ سفید شاهد برگزاری بزرگ‌ترین تظاهرات اعتراضی به مراسم تحلیف از سوی حامیان حقوق زنان بود و اخیرا هم شاهد اعتراضات گسترده داخلی و خارجی به ممنوعیت صدور ویزا برای 7 کشور مسلمان است. در بریتانیا بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر با امضای توماری خواستار لغو سفر ترامپ به این کشور شده‌اند. مخالفت‌ها حتی به درون دولت کشیده شده، ده‌ها تن از کارمندان وزارت خارجه به ترامپ نامه اعتراضی نوشته‌اند و اعتراض دادستان سالی ییتس هم به اخراج او منجر شده است.

با توجه به این مسائل، افزایش نرخ بهره وجوه فدرال در نشست در جریان بانک مرکزی آمریکا دور از ذهن است؛ چراکه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو برای مشخص شدن اثر سیاست‌های دولت جدید بر اقتصاد آمریکا صبر خواهد کرد. با این همه، لحن و واژه‌های بیانیه‌ای که امشب منتشر می‌شود، می‌تواند برای معامله‌گران بازارهای مختلف روشنگر باشد. با انتشار این بیانیه، توجه‌ها به گزارش اشتغالزایی روز جمعه جلب خواهد شد. دولت آمریکا روز جمعه میزان اشتغالزایی اقتصاد آمریکا در ژانویه 2017 و نرخ فعلی بیکاری را اعلام خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد