اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
نیازمند خبرهای خوب هستیم

چند لحظه خبر تلخ نخوانید!

این روزها باید کمی بین رسانه ها چرخ بزنیم تا پر شویم از خبرهای ناگواری که شنیدنش خوشایند نیست؛اما بین همه این حوادث این چند روز خبرهای خوبی هم اتفاق افتاد که زیر سایه سنگین تلخی ها گم شد.

فروریختن پلاسکو، زیر آوار ماندن آتش‌نشان‌هایی که برای نجات رفته بودند، درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی،سوختن تو کودک کار در گاراژ و .... همه این خبرها نشان از این داشت که زمستان امسال انگار بنا را گذاشته بود که استخوان سوز بودنش را با اتفاقات تلخ به رخمان بکشد تا با سوز سرمایش! اتفاقاتی که در همین چند هفته گذشته باعث شد تا در کنار همه مشکلات کوچک و بزرگ شخصی‌مان همگی یک بهانه جمعی برای حال بد امروزمان داشته باشیم؛ آنقدر که در بین همه این خبرهای ناگوار خبرهای خوبمان گم شد و یادمان رفت به خاطرش خوشحال باشیم یا حداقل با شنیدنش کمی از تلخی اتفاقات چند وقت گذشته را کم کنیم.

نامزد شدن برای بهترین وزنه‌بردار سال

کیانوش رستمی امسال جزو کسانی بود که در شکل‌گیری شادی‌های ملی نقش بسیار پررنگی داشت. او امسال اولین مدال طلای المپیک را برای کاروانمان به دست آورد؛ اما در کنار همه این‌ها او بار دیگر در روزهای آخر دی ماه با قرار گرفتن در جمع هشت نامزد اصلی برای بهترین وزنه‌بردار سال 2016 خبرساز شد تا این شانس را داشته باشد که برای سومین بار طی شش سال اخیر، یک ایرانی به عنوان بهترین وزنه‌بردار سال جهان را کسب کند.

قهرمانی کشتی آزاد

دی ماه 95 با فروریختن آوار ساختمان پلاسکو و از دست رفتن جان آتش‌نشان‌هایی تمام شد که برای نجات مردم به داخل ساختمان رفته بودند. این اتفاق به‌قدری برایمان سنگین بود که همه مردم را غرق در اندوه کرد به شکلی که هیچ خبری به غیر از پیگیری از وضعیت افراد محبوس در پلاسکو به چشم نمی‌آمد؛ اما یکی از خبرهایی خوبی که در همان یکی دو روز گم شد و کسی توجه چندان زیادی به آن نشان نداد قهرمانی تیم کشتی آزاد ایران در رقابت‌های بین‌المللی جام جهان‌پهلوان تختی بود.

اختراع دستگاهی برای بیماران نخاعی توسط دانشمندان ایرانی

یکی دیگر از خبرهای خوشحال‌کننده‌ای که در روزم دوم بهمن‌ماه اتفاق افتاد خبری بود درباره دستیابی دانشمندان ایرانی به فناوری‌ای که تا به حال فقط تعداد کمی از کشورهای جهان به آن دست پیدا کرده‌اند. در این خبر دانشمندان ما دستگاهی را طراحی کردند که عملکردی شبیه مغز دارد و به بیماران ضایعه نخاعی کمک می‌کند تا در طول بیماری دارای حرکت باشند.

باز شدن آب به روی زاینده‌رود

باز شدن زنده رودی که دیگر چند سالی است به خشک بودن آن عادت کرده‌ایم همیشه جزو آن دسته از اتفاقاتی بوده است که خبرش مایه شادی بسیاری از مردم را در سرزمینمان فراهم کرده است. به خاطر همین هم در اکثر موارد در طی چند سال اخیر مردم شهر اصفهان به یمن این اتفاق در شهرشان به استقبال این اتفاق می‌روند و از دیدن زاینده‌رود پر آب لذت می‌برند. باز شدن زاینده‌رود در پنجم بهمن‌ماه یکی از همین اتفاق‌های خوب بود که خبر خوش آن در بین آوار خبرهای غم‌انگیز پلاسکو گم شد خبری که شاید اگر در زمانی دیگر آن را می‌شنیدیم بیش از پیش به خاطرش خوشحال می‌شدیم.

نامزد شدن«فروشنده» در اسکار

کسانی که اهل سینما باشند این را خوب می‌دانند که برای بیشتر سینماگران در سراسر جهان جایزه «اسکار» شاید معتبرترین جایزه سینمایی در دنیا باشد. کشور ما نیز تا پیش از این در طی تاریخ سینمایی خودش تنها دوبار موفق شده بود که تا مرز نامزد شدن برای این جایزه جهانی جلو برود که از آن دو بار یک‌بار با فیلم«جدایی نادر از سیمین» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان هم شد؛ اتفاقی که در زمان خودش به خودی خود سروصدای زیادی به پا کرد و علاوه بر شادی جمع زیادی از مردم با واکنش‌های زیادی هم همراه بود. پنجم بهمن ماه نیز خبر راه یافتن فیلم«فروشنده» به جمع پنج نامزد نهایی اسکار اتفاقی بود که برای بار سوم در تاریخ سینمای ایران تکرار شد. خبری که این بار به اندازه دفعه‌های قبل به چشم نیامد و در بین خبرهای ناگوارمان چندان حواس‌ها را به خودش پرت نکرد؛ تا جایی که خود اصغر فرهادی هم بعد از این اتفاق گفت:« آرزو می‌کردم این خبر در روزهایی که مردم ایران غرق در اندوه حادثه پلاسکو هستند منتشر نشود.»

بارش برف در کشور

یکی از خصوصیت‌هایی که همیشه به دنبال برف همراه است شادی عمومی مردمی است که به بهانه آن در کوچه ها و خیابان‌ها جمع می‌شوند و برف‌بازی می‌کنند یا دست کم صفحات شخصی‌شان در شبکه‌های مجازی را از لحظاتی پر می‌کنند که با برف و آدم‌برفی‌هایشان سپری کرده‌اند. به همین بارش برف در سراسر کشور و پایتخت را هم می‌شود جزو خبرهای خوبی دانست که در طی یکی دو هفته برای مردم سرزمینمان افتاد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد