اونس طلا2322.68
مظنه15,436,000
18 گرم3,563,400
ارزش سکه34,777,308
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,100,000
ربع15,100,000
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

دستورات نخست ترامپ و نشست آتی فدرال رزرو تاثیر زیادی بر قیمت طلا دارد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نخستین دستورات رئیس جمهور جدید آمریکا و برگزاری نشست فدرال رزرو قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بازار طلا منتظ نخستین دستورات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند. دستورات ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار شاخص سهام و قیمت کالاهای مهم و راهبردی از جمله طلا داشته باشد.

بر اساس این گزارش ترامپ در نخستین دستور اجرایی خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا، خروج این کشور از توافقنامه تجارت آزاد ترانس پاسیفیک را اعلام کرده است.

این مساله با نگرانی کشورهای اصلی امضا کننده این توافق به خصوص ژاپن روبرو شده است. ترامپ همچنین قصد دارد توافقنامه تجارت آزاد نفتا با کانادا و مکزیک را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

با روشن شدن سیاست های اقتصادی تجاری و مالی دولت ترامپ به نظر می رسد که تحولات بیشتری در بازارهای بین المللی در پیش خواهد بود.

برخی تحلیلگران بر این باورند که سیاست های مالی ترامپ در نهایت به نفع رشد و رونق اقتصادی آمریکا خواهد بود و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد شد.

سطح حمایتی مهم و حساس قیمت طلا در کوتاه مدت 1210 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

البته گروهی از اقتصاددانان نیز معتقدند که سیاست های مالی و اقتصادی جدید دولت ترامپ به این زودی تصویب نخواهد شد و تصویب این سیاست ها زمان بر خواهد بود.

در واقع در هفته های نخست ریاست جمهوری ترامپ نباید انتظار تغییر عمده و بزرگ سیاست های اقتصادی و مالی را داشته باشیم. در پیش بودن نخستین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2017 میلادی نیز در کانون توجه سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی قرار دارد.

این نشست قرار است اول اکتبر برگزار شود. البته نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که فدرال رزرو به احتمال 70 درصد نرخ بهره را در نشست ژوئن 0.25 درصد افزایش خواهد داد.

گزارش سایت طلا می افزاید، آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه چهارم 2016 میلادی نیز قرار است تا پایان هفته جاری منتشر شود.

به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت. دولت ترامپ آشکارا اعلام کرده است که نگران افزایش بیش از حد ارزش دلار است.

برخی فعالان بازار نیز معتقدند که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1200 تا 1220 دلار در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد