اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
مارکت واچ بررسی کرد:

قیمت طلا در سال هایی که مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا برگزار شده، چگونه بوده است؟

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی مارکت واچ به بررسی روند تحولات قیمت جهانی طلا در سال هایی پرداخته اند که مراسم تحلیف روسای جمهور آمریکا برگزار شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، نگرانی ها نسبت به ریاست جمهوری دونالد ترامپ به خصوص از روز جمعه پس از برگزاری مراسم تحلیف وی افزایش یافته و این مساله موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش کریس گافنی رئیس بخش بازارهای جهانی در موسسه "اور بانک" تاکید کرد: 100 روز نخست اهمیت زیادی خواهد داشت چرا که مشاهده خواهیم کرد ترامپ چگونه برای تغییراتی که قول آن را داده است، اولویت بندی خواهد کرد.

در واقع، نگرانی و نااطمینانی به خصوص در سال های برگزاری مراسم تحلیف روسای جمهور آمریکا همواره زیاد بوده است.

مارک اوبرایان تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی گلدکور در این باره تاکید کرد: تحقیقات نشان می دهد که از نظر تاریخی قیمت طلا از دهه 1970 تاکنون در سال هایی که مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریکا برگزار شده بیش از 15 درصد رشد داشته است.

وی افزود: با توجه به میزان نااطمینانی و اظهارات جنجالی که ترامپ قبلا بیان داشته – هم در آمریکا و هم در سطح بین المللی- این مساله تقریبا قطعی است که ریاست جمهوری ترامپ در نهایت منجر به افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب نوسانات زیاد قیمت طلا در بازارهای جهانی در هفته های اخیر شده است. قیمت طلا سال گذشته بیش از 9 درصد افزایش یافت ولی قیمت طلا در ماه های نوامبر و دسامبر به خصوص پس از پیرو زی ترامپ با کاهش شدیدی روبرو شد.

البته مصاحبه های اخیر ترامپ درباره ارزش دلار و مقابله با سیاست های ارزی و تجاری چین تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.

گافنی افزود: د ر حالی که ترامپ تمایل زیادی برای کاهش ارزش دلار و افزایش قدرت رقابت شرکتهای آمریکایی دارد تا صادرات را تحریک کند، برخی از سیاست های وی در واقع موجب افزایش ارزش دلار خواهد شد.

برپایه گزارش سایت طلا به نقل از مارکت واچ، اگر سیاست های ترامپ منجر به افزایش ارزش دلار و نرخ تورم شود، فدرال رزرو نیز مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد شد و این مساله مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: به نظر من نرخ بهره واقعی هنوز عامل اصلی برای نوسانات قیمت طلا خواهد بود. به نظر می رسد فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا افزایش یابد. افزایش تورم در واقع موجب کاهش نرخ بهره واقعی خواهد شد.

پیش بینی می شود سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ به خصوص تاکید بر کاهش مالیات و افزایش هزینه های زیرساختی موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد