اونس طلا2214.4
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
وزیر اقتصاد:

اولویت اصلی دولت اشتغال آسیب‌دیدگان پلاسکو است

علی طیب‌نیا گفت: در تلاشیم هرچه سریع‌تر و پیش از نزدیک شدن به ایام عید، مکان دیگری برای پیگیری کسب و کار کسبه فعال در ساختمان پلاسکو تعیین شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست تخصصی معاونان و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور که با محوریت «پلیس، امنیت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی» در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی (ناجا) برگزار شد، اظهار کرد: باید بتوانیم فعالیت‌های اقتصادی مجرمانه را برای به ثمر نشستن برنامه‌های اقتصادی دولت، مهار کنیم.

او ادامه داد: تا زمانی‌که قاچاق گسترده کالا در کشور وجود دارد، سیاست‌های تجاری و صنعتی ما به ثمر نخواهد نشست و نهال تولید داخلی نمی‌تواند به درختی تنومند تبدیل شود. قوانین و مقررات و سیاست‌هایی که برای بهبود عملکرد سیاست‌های اقتصادی وجود دارد امکان اجرا نخواهد داشت و نمی‌توانیم انتظار رشد اقتصاری مستمر را داشته باشیم.

وزیر اقتصاد همچنین بیان کرد: تا اموال مردم در امان نباشد حقوق مالکانه مردم محقق نخواهد شد و باید از همه ابزارها برای مبارزه با جرائم اقتصادی استفاده کنیم. ما در وزارت اقتصاد بطور جدی در حال پیگیری این امر هستیم.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید مصمم است امنیت را در کشور توسعه و گسترش دهد زیرا بدون امنیت نباید انتظار سرمایه گذاری در کشور را داشته باشیم. پیشرفت اقتصادی ایران در گروی ارتقاء امنیت اقتصادی است و نیروی انتظامی نقش موثری در این زمینه دارد و دولت نیز همکاری لازم را در جهت تحقق این هدف خواهد داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین طی سخنانی در حاشیه نشست تخصصی معاونین و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان های سراسر کشور، اظهار کرد: تداوم اشتغال خسارت‌ دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو، اولویت اصلی دولت در حال حاضر است و مصوبات دولت در خصوص تداوم اشتغال، بیمه و پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان حادثه پلاسکو در روز جاری به صورت رسمی ابلاغ می‌شود.

طیب‌نیا گفت: به سرعت در تلاشیم و حتی جلسه‌ای صبح امروز در این ارتباط با حضور محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس‌جمهور برگزار شد که هر چه سریع‌تر و پیش از نزدیک شدن به ایام عید، مکان دیگری برای پی‌گیری کسب و کار کسبه فعال در ساختمان پلاسکو تعیین شود و چند گزینه پیشنهادی، از سوی اتاق اصناف در حال بررسی است که به زودی اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

وزیر اقتصاد درباره بخشودگی بدهی‌های مالیاتی آسیب دیدگان حادثه تاسف بار پلاسکو، اظهار کرد: مجموعه بدهی‌های مالیاتی آن‌ها که ناشی از فعالیت‌های اقتصادی در ساختمان پلاسکو می شود، مشمول بخشودگی است که بر اساس ماده ۱۶۵ قانون مالیات‌های مستقیم و به پیشنهاد وزارت اقتصاد، اعمال شده است.

طیب نیا همچنین از در نظر گرفتن امتیازات و تسهیلات ویژه به آتش‌نشان های آسیب دیده و بازماندگان ایشان در حادثه پلاسکو از سوی دولت خبر داد که به گفته وی، طی روز جاری به طور رسمی اعلام می‌شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد