اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیل اینوستینگ نشان داد:

سیاست های ترامپ و آمارهای رشد اقتصادی آمریکا و بریتانیا تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر سیاست های مالی و اقتصادی دولت جدید آمریکا و انتشار امارهای مهم آمریکا و اروپا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه پس از برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ و کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1209 دلار رسید و طی هفته گذشته رشد 0.75 درصدی را ثبت کرده است. کاهش ارزش دلار مهمترین عامل افزایش قیمت طلا در هفته کذشته بوده است.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار از ابتدای ژانویه تاکنون بیش از 1.49 درصد کاهش داشته است. نگرانی های مربوط به سیاست های حمایتی ترامپ و اظهارات اخیر وی در انتقاد از بالا بودن ارزش دلار، تاثیر زیادی بر افت ارزش پول آمریکا داشته است.

ترامپ بار دیگر شعار "امریکا اول" را مطرح کرد و قول داد تا جاده ها، پلها و بزرگراه های جدیدی احداث کند. اظهارات ترامپ از سوی دیگر موجب افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی شده است.

گرچه طی روزهای آینده آمار اقتصادی چندانی در آمریکا منتشر نمی شود ولی روز جمعه آمارهای مربوط به رشد اقتصادی این کشور در سه ماه پایانی 2016 اعلام می شود و روز پنجشنبه نیز آمارهای رشد اقتصادی بریتانیا منتشر خواهد شد.

روز سه شنبه نیز آمارهای مربوط به فعالیت بخش خصوصی منطقه یورو کاملا زیر نظر خواهد بود. به نظر می رسد اعلام سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ طی روزهای آینده نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، دوشنبه ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در ایتالیا سخنرانی خواهد داشت. روز سه شنبه دادگاه عالی بریتانیا درباره اختلاف دولت و پارلمان بر سر طرح برگزیت رای نهایی را صادر خواهد کرد. آمارهای بخش مسکن آمریکا نیز روز سه شنبه منتشر می شود.

به نظر می رسد آمارهای اقتصادی مهم آلمان و سایر کشورهای منطقه یورو نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت. در پیش بودن سال جدید چینی می تواند موجب افزایش تقاضای فیزیکی در بازار این کشور شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد