اونس طلا2316.59
مظنه15,265,000
18 گرم3,523,900
ارزش سکه34,392,045
قدیم (بهار)39,300,000
جدید (امامی)41,950,000
نیم24,900,000
ربع15,000,000
تحلیل مارکت واچ نشان داد:

قیمت طلا افزایش خواهد یافت اگر ترامپ یکی از این 5 موضوع را مطرح کند

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در مراسم تحلیف خود که روز جمعه برگزار خواهد شد به موضوعات جنجالی اشاره کند این مساله موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و در نهایت قیمت جهانی طلا خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا اخیرا با اظهارات جنجالی خود موجب خشم و ناراحتی چین، هند، مکزیک برخی کشورهای ناتو و آلمان شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از 11.9 درصد رشد داشته است. به نظر می رسد ترامپ پس از رسیدن به قدرت تاحدی خویشتنداری خواهد کرد و مشاورانش قدری از اظهارات تحریک آمیز و جنجالی اش خواهند کاست.

البته با توجه به حجم گسترده پیام های توییتری ترامپ به نظر می رسد این ارزیابی ها چندان درست نخواهد بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا نیز در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر مراسم تحلیف ترامپ قرار خواهد داشت و اگر رئیس جمهور منتخب آمریکا به یکی از این 5 موضوع اشاره کند، قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد:

نخستین موضوع این است که ترامپ رسما چین را به دستکاری در نرخ ارز متهم کند. این مساله می تواند به معنای آغاز جنگ ارزی بین دو کشور باشد.

موضوع دوم این است که ترامپ تمایل خود را برای لغو سیاست چین واحد در قبال تایوان اعلام کند.

موضوع سوم این است که ترامپ رسما اعلام کند که جزیره های مصنوعی در دریای جنوبی چین غیر قانونی است.

موضوع چهارم این است که ترامپ اظهارات جنجالی بیشتری را درباره تشویق سایر کشورهای اروپایی برای خروج از اتحادیه اروپا مطرح کند.

موضوع پنجم نیز این است که ترامپ حمایت خود را از پیمان تجاری با بریتانیا اعلام کند. اقدامات و اظهارات ترامپ در هفته های اخیر موجب تنش در روابط آمریکا و چین شده است. تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهور تایوان موجب تشدید تنش در روابط پکن و واشنگتن شده است.

برپایه گزارش سایت طلا، ترامپ بارها در رقابت های انتخاباتی چین را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرده است. به اعتقاد ترامپ، کاهش عمدی ارزش یوان در برابر دلار موجب کاهش قدرت رقابت شرکتهای آمریکایی در بازارهای بین المللی می شود.

به نظر می رسد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته باشد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد