اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه روند صعودی قیمت طلا تحت تاثیر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه در آستانه سخنرانی مهم نخست وزیر بریتانیا درباره روند خروج از اتحادیه اروپا، با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری رویترز، در حالی که انتظار می رود ترزا می نخست وزیر بریتانیا امروز سه شنبه درباره طرح های برگزیت سخنرانی مهمی داشته باشد، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش روبرو شده و این مساله افزایش قیمت جهانی این فلز زرد را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1205 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه نیز برای لحظاتی به بیش از 1207 دلار رسید که این بالاترین رقم در 7 هفته اخیر بوده است.

ریچارد ژو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری "هواآن گلد" چین تاکید کرد: قیمت طلا در شش ماه نخست امسال تحت تاثیر نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش روبرو خواهد شد، نگرانی ها نسبت به سیاست های ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا و فشار ناشی از نوسانات نرخ ارز در چین نیز می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

وی در ادامه افزود: نوسانات سهام و اوراق قرضه بسیار زیاد است و در شرایط کنونی جایگزین بهتری برای طلا در بازارهای بین المللی وجود ندارد.

به اعتقاد سرمایه گذاران بین المللی، تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات آتی در بازارهای بین المللی داشته باشد.

بازارهای بین المللی منتظر برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ در روز جمعه و طرح و برنامه های وی برای اقتصاد آمریکا هستند. اقتصاددانان شرکت کننده در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس بر این باورند که جنگ تجاری بین آمریکا و چین و تقویت ارزش دلار مهمترین تهدیدات علیه چشم انداز رشد اقتصادی جهان طی ماه های آینده خواهد بود.

کمپین ترامپ قول داده است تا مالیات شرکتها را کاهش دهد و طی 10 سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار در زیرساختهای اقتصادی سرمایه گذاری کند.

به نظر می رسد سطح مقاومتی بعدی برای طلا در کوتاه مدت 1250 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود هدف بعدی برای طلا دستیابی به قیمت 1300 دلاری است.

به اعتقاد تحلیلگران بین المللی تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد