اونس طلا2210.28
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
جدیدترین گزارش بانک جهانی نشان داد

بهبود دورنمای رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۷

بانک جهانی در گزارش دورنمای اقتصادی جهانی ۲۰۱۷ نرخ رشد اقتصادی مورد پیش‌بینی برای ایران را تحت تاثیر افزایش تولید نفت و رشد سرمایه‌گذاری خارجی افزایش داد.


بانک جهانی در جدیدترین به‌روزرسانی گزارش دورنمای اقتصاد جهانی، رشد تولید ناخالص داخلی واقعی ایران در سال ۲۰۱۶ را ۴.۶ درصد برآورد کرد که نسبت به گزارش قبلی این بانک در ژوئن، ۰.۲ درصد افزایش داشت. بانک جهانی همچنین نرخ رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را ۵.۲ درصد پیش‌بینی کرد که نسبت به گزارش قبلی این وام‌دهنده جهانی ۰.۳ درصد افزایش داشت. همچنین نرخ رشد اقتصادی کشور ۴.۸ درصد در سال ۲۰۱۸ و ۴.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی شد.

رشد منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی در سال گذشته ۲.۷ درصد از سوی بانک جهانی برآورد شد که کمتر از ۳.۲ درصد در سال ۲۰۱۵ بود.

طبق پیش بینی بانک جهانی، رشد اقتصادی در خاورمیانه و شمال آفریقا پس از اینکه قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ به کف رسید، تا سال ۲۰۱۸ تسریع خواهد شد. اما به استثنای رشد قوی که برای ایران پیش‌بینی می شود، بهبود اقتصادهای صادرکننده نفت اندکی کندتر از پیش بینی قبلی بانک جهانی در ژوئن خواهد بود که منعکس کننده برنامه‌های تحکیم مالی اعضای شورای همکاری خلیج فارس و محدودیت‌های ظرفیت تولید نفت است. اما رشد کشورهای واردکننده نفت به دلیل تقویت فعالیت در این کشورها، نسبت به گزارش قبلی قوی‌تر پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس گزارش بانک جهانی، رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریفا بهبود اندکی پیدا کرده و در سال جاری به ۳.۱ درصد می‌رسد و در میان صادرکنندگان نفت پیش‌بینی می‌شود اقتصاد عربستان سعودی رشد ملایمی را تجربه کرده و به ۱.۶ درصد در سال ۲۰۱۷ بالغ شود.

بانک جهانی انتظار دارد رشد اقتصادی جهانی در سال جاری میلادی به ۲.۷ درصد بهبود پیدا کند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد