اونس طلا2214.71
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چرا قیمت نفت احتمال دارد به بشکه‌ای 10 دلار برسد؟

شرکت NG فرانسه پیش‌بینی کرد: با توجه به روند کنونی گسترش استفاده از انرژی تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی احتمال دارد قیمت نفت طی 10سال آینده به 10 دلار در هر بشکه سقوط کند.

به گزارش راشا تودی، یکی از مقامات ارشد شرکت NG فرانسه پیش‌‌بینی کرد: با توجه به تحولات بزرگ پیش رو در حوزه انرژی در سطح بین‌الملل این احتمال وجود دارد که قیمت نفت در بازار جهانی به 10 دلار در هر بشکه سقوط کند.

تیری لپرسک مدیر بخش نوآوری شرکت بزرگ انرژی NG فرانسه طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: کاهش هزینه تولید برق از نور خورشید و همچنین افزایش فروش خودروهای الکتریکی و از سوی دیگر گسترش هیدروژن ارزان و ساختمان‌های هوشمند فشار نزولی بر قیمت نفت طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

این کارشناس انرژی تاکید کرد: حتی اگر تقاضای نفت تا سال 2025 روندی افزایشی را بپیماید قیمت این حامل انرژی می‌تواند به 10 دلار در هر بشکه با کاهش تقاضا سقوط کند.

پس از یک دهه فعالیت هم اکنون شرکت NG توانسته است به بزرگترین تولیدکننده غیردولتی نیرو در جهان تبدیل شود. این شرکت هم اکنون در حال سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر است و دیگر فعالیت‌های آن فروش نیروگاه‌های ذغال سنگ و تجهیزات اکتشافی است.

این شرکت قصد دارد تا سال 2018 ، 1.57 میلیارد دلار در زمینه تولید باتری‌های ذخیره‌سازی،‌ دستگاه‌های تولید هیدروژن در مقیاس کوچک برای خانه‌ها و همچنین خانه‌های هوشمند که برای کاهش هزینه‌های سرمایش،‌نور و ذخیره انرژی تجهیز شده‌اند سرمایه‌گذاری کنند.

لپرسک پیش‌بینی کرد: هزینه تولید هر مگاوات برق خورشیدی تا پیش از سال 2025 در مناطق پرتابش جهان به کمتر از 10 دلار کاهش یابد و به کم ارزان‌ترین منبع تولید انرژی در جهان تبدیل شود.

از سوی دیگر با توجه به کاهش هزینه تولید باتری‌های ذخیره‌سازی برق خورشیدی رقابت‌پذیری بیشتری پیدا کرده و این بدان معنا است که فروش خودروهای الکتریکی در جهان افزایش یافته و بازار خودروهای کنونی را به چالش خواهد کشید.

لپرسک افزود: تولیدکنندگان خودرو در حال ارائه هر چه بیشتر خودروهای الکتریکی با توان طی مسافت 500 کیلومتر در هر بار شارژ هستند.

از سوی دیگر ایستگاه‌های شارژ این خودروها نیز در شهرها در حال افزایش هستند و در بسیاری از شهرها نیز رفته رفته استفاده از بنزین و گازوئیل ممنوع می‌شود و این روند به تدریج گسترش خواهد یافت.

بنا به آمار آژانس بین‌المللی انرژی هم اکنون تعداد خودروهای برقی در جهان به یک میلیون دستگاه افزایش یافته است.

لپرسک پیش‌بینی کرد طی 10سال آینده هزینه استفاده از هیدروژن که می‌تواند انرژی خورشیدی را به سوخت خودروها تبدیل کند به قیمت LNG کاهش یابد.

اخیرا NG طرح گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استان آلپ فرانسه را ارائه داده است و نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد این منطقه با 5 میلیون جمعیت می‌تواند تا سال 2030 به طور کامل وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی از بین برده و به طور صددرصد ازمنابع تجدیدپذیر برای تامین انرژی استفاده کند که این اقدام هزینه تولید انرژی در این منطقه را 20 درصد نسبت به شرایط کنونی کاهش خواهد داد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد