اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت تجارت ایران و آمریکا به یک پنجم در ماه پیروزی ترامپ

مبادلات تجاری ایران و آمریکا در نوامبر ۲۰۱۶ که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی رسید نسبت به ماه قبل از آن یک پنجم شد و به ۹.۷ میلیون دلار رسید.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار آمریکا نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و این کشور در ماه نوامبر 2016 نسبت به ماه قبل از آن یک پنجم شده و به 9.7 میلیون دلار رسیده است.

دونالد ترامپ، نامزد افراطی جمهوریخواهان که انتقادهای تندی در مورد توافق هسته ای آمریکا با ایران مطرح کرده است در انتخابات 8 نوامبر به پیروزی رسید و قرار است از اول بهمن به عنوان رئیس جمهور آمریکا فعالیت خود را آغاز کند.

بر اساس توافق هسته ای برخی محدودیت ها در تجارت آمریکا با ایران از جمله تحریم صادرات فرش و پسته ایران به آمریکا برداشته است.

بر این اساس در حالی که طی اکتبر 2016 تجارت ایران و آمریکا 51.5 میلیون دلار گزارش شده بود این رقم در ماه نوامبر به 9.7 میلیون دلار کاهش یافته است.

صادرات آمریکا به ایران در نوامبر 2016 نسبت به ماه قبل از آن یک ششم شده و به 6.5 میلیون دلار رسیده است. آمریکا در اکتبر این سال 37.6 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات آمریکا از ایران در نوامبر 2016 نیز نسبت به ماه قبل از آن یک چهارم شده و به 3.2 میلیون دلار رسیده است. واردات آمریکا از ایران در ماه قبل از آن 13.9 میلیون دلار اعلام شده بود.

در 11 ماهه سال 2016 نیز مجموع مبادلات تجاری دو کشور با افت 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به 238.1 میلیون دلار رسیده است. صادرات آمریکا به ایران در این دوره با کاهش 35 درصدی به 158.9 میلیون دلار بالغ شده است. واردات آمریکا از ایران نیز که در 11 ماه سال 2015 صفر بوده در مدت مشابه 2016 به 79.2 میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد