سایت طلا را در تلگرام دنبال کنید.
پایگاه اینترنتی نزدک تحلیل کرد:

3 عامل اصلی که مسیر قیمت طلا در سال 2017 را تضمین خواهد کرد

سایت طلا : تحلیلگران پایگاه اینترنتی نزدک به بررسی 3 عامل مهم و اصلی پرداخته اند که می تواند بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی داشته باشد.

3 عامل اصلی که مسیر قیمت طلا در سال 2017 را تضمین خواهد کرد

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی نزدک، قیمت طلا برای نخستین بار از سال 2012 میلادی، طی سال گذشته با رشد 9 درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس طلا از 1050 دلار در روزهای نخست 2016 میلادی تا سطح نزدیک 1400 دلاری نیز افزایش یافت ولی در روزهای پایانی سال گذشته به سطح 1150 دلاری بازگشت.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طی ماه های آینده کاتالیزورهای مهمی می تواند بر روند نوسانات قیمت طلا تاثیرگذار باشد. تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی و سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و سیاست های ترامپ مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود.

نخستین عامل مهم و موثر بر قیمت طلا در سال 2017 میلادی، فدرال ررزو آمریکا خواهد بود. فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده است. پیش بینی می شود سیاست های پولی فدرال رزرو می تواند شوک نسبی را بر بازار جهانی طلا وارد کند.

پیش بینی می شود فدرال رزرو در سال جاری میلادی نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد ولی این مساله تاحد زیادی به سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ بستگی خواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید، فدرال رزرو در 13 ماه گذشته 2 بار نرخ بهره را افزایش داده است. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند از نظر تئوری موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود.

دیگر کاتالیزور مهم برای قیمت طلا در سال جاری، ریاست جمهوری ترامپ است. به طور کلی، نااطمینانی یک کاتالیزور بزرگ و مهم برای قیمت طلا است و ترامپ فردی است که پر از نااطمینانی و نگرانی است. کسی که هیچ تجربه سیاسی یا نظامی ندارد. وی قول داده است تا مالیاتها را کاهش دهد، هزار میلیارد دلار در زیرساختهای اقتصادی هزینه کند و برنامه بهداشت و سلامت اوباما را لغو کند و برجام را نیز پاره کند.

عامل نهایی موثر بر قیمت طلا در سال 2017 میلادی، هند خواهد بود. در سال 2015 میلادی، چین جای هند را به عنوان بزرگترین وارد کننده طلا گرفت. ولی تقاضا و عطش مردم هند برای خرید طلا فروکش نکرده است. مردم هند هنوز ترجیح می دهند به جای خرید سهام یا اوراق قرضه، در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.

نظرات
ثبت نظر با عضویت در سایت امکان پذیر است
0 0

جمال78 میگه :

تاریخ: 1395/10/19 ساعت 11:35
مناقشه خاورمیانه،کاهش تولید نفت و بازارهای سهام امریکا را به سه عامل نرخ بهره و فدرال رزرو.ترامپ و تقاضای فیزیکی بازار های چین و امریکا در گزارش فوق باید اضافه کرد.
19.10.95

2 2

طنز 1800 میگه :

تاریخ: 1395/10/18 ساعت 12:10
تحلیل اونس طلا [ 10.18 ] 12:10
با توجه به آمار مهم امروز که از بخش شاخص اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) آمریکا اعلام می شود به نظر میرسد که احتمال نوسان در بازه 4 الی 10 دلاری را در زمان اعلام امار داشته باشم اما بستگی به امار دارد که تغییری نسبت به امار گذشته داشته باشد یا خیر.
اما همه چیز از نظر تکنیک قیمت بهتر دیده می شود. و به عبارتی قیمت در بازه 1172 تا 1182فعلا در حال نوسان بوده است و سقف قیمتی 1185 و کف قیمتی 1170 در نظر داریم و چنانچه قیمت به دامنه 1173 الی 72 قرار گیرد، و عدم شکست 1170 منجر به افزایش قیمت به دامنه 1182 صورت میگیرد. و شکست 1170 منجر به کاهش به دامنه 1165 در نظر دارد.

1 2

rad میگه :

تاریخ: 1395/10/18 ساعت 10:51
جلسه جهانگیری با سیف - بانک مرکزی - موضوع ارط مبادله ای *******8:45-18- دی

0 1

rad پاسخ می دهد :

تاریخ: 1395/10/18 ساعت 11:48
ارز مبادله ای .
نتیجه جلسه : اجرایی شدن ارز بانکی

1 1

ببتو میگه :

تاریخ: 1395/10/17 ساعت 22:21
دقیقا همینطور است

0 2

زردوست 1234 میگه :

تاریخ: 1395/10/17 ساعت 21:43
به نظر من اونس جهانی حداقل تا پایان دی ماه مرز 1200 دلار را رد نخواهد کرد و فشار عرضه در محدوده 1175تا 1190 دلار داریم

1 3

امیردنت میگه :

تاریخ: 1395/10/17 ساعت 17:19
ظاهرا هر وقت انس پایین میاد دلار میره بالا و بالعکس تا قیمت سکه از حد معینی پایین نیاد اگر نشد با حباب قیمت سکه رو بالا نگه میدارن
پس اگر انس روی حدود 1180 بسته شه فردا دلار حدود 3850 یا 3830 خواهد بود

8 13

Agha masoud میگه :

تاریخ: 1395/10/16 ساعت 20:37
ما حسابی رو خریدیم تا تونستیم سکه خریدیم شنبه چه شود

6 9

ببتو پاسخ می دهد :

تاریخ: 1395/10/17 ساعت 12:14
خبری نیست عاق مسعود! :)

4 12

Milad میگه :

تاریخ: 1395/10/16 ساعت 20:25
طلا بعد از رسيدن به سطح (1213) دلاري مرحله سقوط بعدي اش را تا سطح (1077) دلار اغاز خواهد كرد)

11 2

rad میگه :

تاریخ: 1395/10/16 ساعت 19:10
- اگر گزارش‌های اشتغال فردا هم منفی باشند، می‌توان گفت که مسئله افزایش نرخ بهره آمریکا به سیاست‌های مالی ترامپ بستگی خواهد داشت، نه خوش‌بینی‌های فدرال رزرو آمریکا.آیا بازار به افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا شک دارد؟
-شاخص دلار آمریکا به زیر 102 واحد نفوذ کرده، که اگر حرکت نزولی ادامه یابد، به 100.73 خواهد رسید. واکنش اولیه دلار آمریکا هم به گزارش منفی بود. درواقع سری اول گزارش‌های اشتغال آمریکا که امروز منتشر شدند، تا حدودی ضعیف بودند. رسیدن شاخص دلار آمریکا به این محدوده، به معنی برگشت دلار به سطوح قبل از نشست ماه دسامبر فدرال رزرو آمریکاست.
- هرچند که شاخص ISM بخش غیر تولیدی آمریکا بسیار بهتر از انتظارات بود و به‌جای 56.6 واحد پیش‌بینی‌شده، 57.2 واحد را ثبت کرد، اما شاخص اشتغال ISM خدماتی آمریکا از 58.2 واحد دور قبل به 53.8 واحد کاهش‌یافته است.
من نه تو ضرر گیر کردم نه سود بردم . کلا بیکارم و مریض (قابل توجه الطاف دوستان)
در مورد بازار ایران هم جز طنز و ....چیزی نمی بینم . کاری به اونس نداشته باشید . حواستان به دلار باشد. از دوست عزیز (لاتاری ) متشکرم

8 5

عرفانی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1395/10/17 ساعت 00:59
واقعا جناب راد درست می گن ! چرا بعضی از دوستان وقتی بعضی نظرات را میبینن دوست دارن طرف را متهم به ضرر کردن کنند! خب بالفرض هم که درست باشد چه لزومی دارد شما راجبش صحبت کنید؟ اگر میخواهید کمک کنید که نمیتونید اگر هم میخواهید مسخره کنید زشته به خدا! چرا همیشه بعضی از اعضا دوست دارن اعضای آگاه را برجانند و از سایت خارج کنن؟ مثلا شهر آشوب را یادم است همیشه هر هفته نظرات خوبی می داد مخصوصا راجب دلار اما وقتی یک دو بار اشتباه کرد فورا یکی از دوستان که هنوز هم همیشه روی کاهشی بودن طلا اصرار دارن و الان هم گفتن طلا تا 1077 سقوط میکنه ایشون را رنجاند باعث رفتن ایشون از سایت شد! اما خودشون حداکثر ده درصد درست میگن که اگر منم اینقد نظر بدم بالاخره ده درصد درست درمیاد! یا نام نیک اسفندقه که من ایشون را به یاد نمیارم! خوبه جناب الماس و زرنگار و... هنوز هستن! چند نفر هم راجب جنب زرنگار بد گفتن اما ایشون سعه صدر نشون داد!

11 7

الماس میگه :

تاریخ: 1395/10/16 ساعت 18:25
با سلام
در این ماه خریداران نیاز نیست کار خاصی انجام دهند
فقط باید کلوز ماهانه بالای سطح 1193 باشد(ان موقع تا اواسط کانال 1200 حتی مرزهای 1300 قابل دسترس خواهد بود)
پس قیمت طلا باید در پایان این ماه بالای 1193 بسته شود(اگر زیر 1193 بسته شود ان وقت شرایط فرق میکند!)

8 5

عرفانی پاسخ می دهد :

تاریخ: 1395/10/17 ساعت 00:51
کاش میشد فهمید اونایی که منفی دادن چرا منفی دادن! یعنی مطمئنم خودشونم دلیلشو نمیدونن فقط می خوان منفی بدن! آخه نظر به این صریحی و روشنی کسی میتونه انجام بده؟

3 7

گرگ بازار میگه :

تاریخ: 1395/10/16 ساعت 18:20
سلام دوستان
به نظر شما هفته پیش رو قیمت داخلی ریزش خواهد داشت تا چه حد و همچنین این هفته بجز نوسانات دلار چه عواملی قیمت رو مشخص خواهد کرد

12 5

سيمين میگه :

تاریخ: 1395/10/16 ساعت 17:52
" کاهش متوالی شاخص دلار آمریکا در پی برخی از بیانات صورتجلسه نشست پیشین فدرال رزرو مبنی بر مخاطره و ریسک های احتمالی که می تواند تعلل در برنامه افزایش نرخ بهره را
و تغییر در این مسیر را منجر شود...
" صورتجلسه نشست 13-14 دسامبر که شب گذشته مطرح شد به روشنی از عدم اطمینان فدرالی ها در خصوص برنامه های آتی اقتصادی ریاست جمهوری جدید حکایت داشت که خود از عواملی است که می تواند برنامه ی افزایش سه مرحله ای نرخ بهره را به آینده ای نامعلوم موکول سازد.

پر بحث ترین خبرها
اخبار سایر رسانه ها
پر بازدیدترین خبرها
آخرین قیمت ها
00:34 1396/01/04
نمودار قیمت طلا