اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر موسسه سرمایه گذاری ان ای بی:

تقاضای فیزیکی هند و چین تاثیر زیادی بر قیمت طلا در کوتاه مدت دارد

سایت طلا : تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ان ای بی تاکید کرد، تقاضای فیزیکی در بازارهای هند و چین در شرایط کنونی کاملا قوی و چشمگیر است و این عامل می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت این فلز زرد داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری رویترز، "ویانی لای" تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ان ای بی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن سال جدید چینی و تقاضای فصلی طلا و جواهرات در هند، به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی همچنان رو به افزایش خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی افزود: سیاست های اقتصادی و مالی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا موجب افزایش تقاضای طلا برای در امان بودن از فشارهای تورمی خواهد شد.

تازه ترین آمارهای اقتصادی آمریکا نشان می دهد که فعالیت های صنعتی به بالاترین سطح در 2 سال اخیر طی ماه دسامبر رسیده است. رشد تولیدات صنعتی منطقه یورو نیز به بالاترین سطح در 5 سال اخیر رسیده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز همچنان به روند نزولی خود در روزهای نخست 2017 ادامه داده و به کمتر از 814 تن رسیده است. میزان ذخایر طلای این صندوق از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون بیش از 14 درصد کاهش داشته است.

باناباس گان تحلیلگر ارشد بانک او سی بی سی در سنگاپور تاکید کرد: انتظار داریم تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند در شرایط کنونی همچنان رو به افزایش باشد.

لای نیز افزود: اگر شاخص سهام و نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا افزایش یابد، این مساله موجب کاهش تقاضای طلا تا پایان سال 2017 خواهد شد. اگر فدرال رزرو آمریکا نیز به طور متوالی نرخ بهره را افزایش دهد، این عامل نیز تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا خواهد داشت.

گزارش سایت طلا حاکیست، "ند نیلور لیلاند" مدیر صندوق سرمایه گذاری "اولد میوچوال گلد" نیز تاکید کرد: تصمیم ترامپ برای افزایش هزینه های بودجه می تواند تاثیر مهمی بر تحولات بازارهای بین المللی به خصوص طلا داشته باشد.

وی افزود: بی شک انتظارات تورمی در اقتصاد آمریکا و سایر کشورهای توسعه یافته می تواند عامل مهمی برای قیمت طلا طی ماه های آینده باشد. اگر نرخ تورم آمریکا با اجرای سیاست های مالی ترامپ با افزایش چشمگیری روبرو شود و فدرال رزرو نتواند نرخ بهره را مطابق با افزایش نرخ تورم، افزایش دهد، این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد