اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی:

بانکداری سنتی باید پوست‌اندازی کند

سایت طلا : رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با اشاره به پیشرفتهای تکنولوژی گفت: بانکداری سنتی باید پوست اندازی کند.

به گزارش سایت طلا علی دیواندری در نشست خبری با خبرنگاران در پایان همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، نظام بانکی را نیازمند تغییر و تأثیر از پیشرفت‌های وسیع حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و تصریح کرد: یکی از استفاده کنندگان اصلی از فناوری اطلاعات و ارتباطات نظام بانکی است، و این در شرایطی است که تغییر نوآوری محصول به نوآوری فرآیند و مدل کسب و کار باید صورت گیرد که به نظر می رسد نظام بانکی در آینده با آن تحول چشمگیری همراه گردد.

وی با اشاره به شعار محوری این همایش با عنوان «بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات» افزود: ضرورت بازآفرینی در نظام بانکی ضروری است، اینکه نظام بانکی در گذشته کارهای دستی را کامپیوتری کرده اقدام خوبی است ولی کافی نیست چرا که باید ساختار، نیرو، فرهنگ و سایر بخش های کسب و کار متناسب با مدل های نوین تغییر کرده و به روز شود.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان فاصله بسیار بالای میان نظام بانکی ایران با دنیا اظهار کرد: به تدریج آثار این فاصله بسیار زیاد، قابل پیش بینی است و بر همین اساس باید وارد فازی از تغییرات شویم که از تحولات در جهت سرویس دهی به مردم استفاده شود.

دیواندری از بررسی مدل های کسب و کار جدید و نوظهور، پول‌های جدید و شرکت‌های دانش بنیان جدید در این همایش خبر داد و گفت: نظام بانکداری جدید امکان تحقق اهداف و آرمانهای بانکداری که در گذشته ممکن نبود را میسر می کند.

وی ضمن بیان لزوم تغییر ساختار بانکها، بر ضرورت وضع قوانین و مقررات برای شرکت‌ها و بخش‌های جدید حوزه آی تی و پرداخت و همچنین توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات متناسب با قوانین تاکید کرد.

دیواندری، با اشاره به اینکه سوئیچ درگاه های بانکی به کشورهای دیگر، استفاده از کارت های بین المللی و کارت های داخلی در سایر کشورها، توسعه زیر ساخت پرداخت همراه و امضای دیجیتال از جمله موضوعاتی است که در ششمین همایش بانکداری الکترونیکی مورد رسیدگی قرار گرفت، گفت: مدل سنتی باید در نظام بانکی پوست اندازی کند و باید به سمت مدل جدید بانکداری الکترونیک حرکت کنیم.

گزارش سایت طلا حاکیست، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اعلام اینکه استقبال خوبی از ششمین همایش بانکداری الکترونیک صورت گرفت، آن را نتیجه انتخاب مناسب موضوعات دانست.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد