اونس طلا2321.35
مظنه15,351,000
18 گرم3,543,700
ارزش سکه34,585,803
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

برگزاری ششمین همایش بانکداری الکترونیک با حضور دولتمردان

سایت طلا : ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت صبح امروز با حضور چهره های اقتصادی و ارتباطات فن آوری دولت شروع به کار کرد.

به گزارش سایت طلا، ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت صبح امروز باحضور رییس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر ارتباطات و فن آوری و رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی آغاز بکار کرد.

علی طیب نیا در این همایش با نگاهی به وضعیت اقتصادی ایران و اشاره به بازگشت ثابت و آرامش را در دستور کار دولت افزود: پیش بینی روند ها از عملکرد نیمه دوم نشان میدهد که اقتصاد ایران در سال 95 شاهد رشد اقتصادی بالاتر از 5 درصد و تورم تک رقمی خواهد بود و البته برای دولت مهم استمرار این موفقیت است.

طیب نیا با بیان دستیابی به تورم تک رقمی در سال جاری، گفت: در فصل اول سالجاری شاهد دستیابی به رشد 5.4 درصدی تولید ناخالص داخلی نسبت به سال قبل بودیم ضمن آنکه در فصل دوم تولید ناخالص داخلی کشور در قیاس با تابستان 94 معادل 9.2 درصد رشد داشته است. مجموع شش ماهه اول 95 با 94 نشان می دهد رشد 7.4 درصد بوده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: رشد اقتصادی که هم اکنون به آن دست یافته ایم، در نتیجه گشایش های منتظره در تولید و صادرات نفت قابل پیش بینی بود. البته بخش نفت در دستیابی به این رشد موثر بود ولی سایر بخش ها نیز در این رشد نقش مهمی ایفا کرده اند.رشد صنعت بعد از چند رکود مثبت شده و رشد کشاورزی نیز بهبود یافته است.
وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم اقتصاد مجدد دچار بی ثباتی و تورم بالا و رکود شدید شود، افزود: مهم است که رشد های بالا همراه با کنترل تورم صادرات گرا و اشتغال زا باشد.
طیب نیا با طرح این پرسش که از معیشت مردم و اشتغال مردم راضی هستیم؟ گفت: پاسخ من منفی است. ملت ما شایسته شرایط بهتری است . ملت ما شایسته این شرایط نیست.
طیب نیا گفت: اگر همه با هم باشیم و از پتانسیل های موجود بهتر استفاده کرده و هم دلی و هم زبانی را پیشه کنیم قطعا دستیابی به رشد های بالای اقتصادی شدنی است به شرط آنکه منازعات انتخاباتی و اهداف سیاسی را وارد این اهداف نکنیم. خاشعانه و خاضعانه از جناج های سیاسی خواهش می کنم همراه با ملت و در راستای ارتقای ایران اسلامی تلاش کنیم.

ولی الله سیف نیز در همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی در حوزه گشایش های اعتباری گفت: بر اساس این بخشنامه در لحظه گشایش اعتبار 10 درصد به صورت ریالی طبق نرخ علی الحساب 3600 تومان برای هر دلار پیش پرداخت صورت می گیرد که تا زمان معامله اسناد نزد بانک گشایش کننده اعتبار به عنوان پیش پرداخت باقی می ماند.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه دو نرخ مقایسه ای در این زمینه وجود دارد و هر کدام کمتر بود می تواند مبنای محاسبه قرار گیرد، افزود: یک نرخ، نرخ بازار آزاد است و یک نرخ ، نرخ مبادلاتی است. به این ترتیب یک حاشیه امن برای گشایش کننده ارز ایجاد می شود و دامنه ریسک افراد پوشش داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه روند آرامش و کاهش قیمت ارز در بازار ارز برقرار است، گفت: نرخ دلار از قله سنتی سالیان گذشته روندی کاهشی را در پیش گرفته و بازار به ثبات رسیده است.

سیف از کاهش نرخ ارز در روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: روند فعلی بازار ارز برای فعالان اقتصادی و بازرگانان طبیعی و عادی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ازدیگر سخنرانان همایش بانکداری الکترونیک بود. وی در این همایش گفت: دولت یازدهم معتقد است نه فقط اقتصاد بلکه همه بخشها باید به صورت متوازن رشد کنند. در همین راستا اعتقاد ما بر این است که اگر ICT در خدمت این بخشها قرار گیرد رشد و توسعه با سرعت بیشتری محقق می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آماری از توسعه ICT در اقصی نقاط مختلف جهان گفت: هم اکنون تعداد کاربران اینترنت از 3.5 میلیارد عبور کرده و ضریب باند پهن سیار به 50 درصد رسیده است. همچنین مشترکین تلفن همراه به بیش از 7 میلیارد نفر افزایش یافته‌اند.

وی افزود: در گذشته اینگونه بیان می‌شد که در حوزه ICT هر 6 ماه یک بار یک تحول رخ می‌دهد که امروز اعتقاد ما بر این است که جدای از بحث سرعت تحولات این تحولات می‌تواند در حوزه خدمات ورود پیدا کند.

واعظی تاکید کرد: تلاش ما بر این بوده است که از تحولات جهانی عقب نمانیم. در همین راستا 12 هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساخت و دسترسی سرمایه‌گذاری شده و همچنین در برنامه ششم پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 60 هزار میلیارد تومانی مشترک دولت و بخش خصوصی لحاظ شده است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود دو سوم حجم این سرمایه‌گذاریها متعلق به بخش خصوصی باشد. از سوی دیگر صنایع مرتبط به ICT نیز در طی برنامه ششم توسعه تا 50 هزار میلیارد تومان در حوزه ICT سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

واعظی از درآمد حاصل از پرداخت موبایلی بیش از 450 میلیارد دلار در سال 2015 خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2019 از هزار میلیارد دلار فراتر برود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: امروز با نسل سوم و چهارم تلفن همراه روبرو هستیم و در 4 سال آینده پیش‌بینی می‌شود نسل آینده تلفن همراه در دسترس کاربران قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به توسعه پرسرعت اینترنت اشیاء گفت: در سال 2025 بالغ بر 100 میلیارد انسان و شیء اعم از کالا و خدمات به اینترنت متصل می‌شود.

گفتنی است این همایش دو روزه تا فردا عصر با برگزاری کارگاه ها و پنل های تخصصی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد