اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی تحلیلگران اقتصادی اف ایکس امپایر از روند قیمت طلا در سال 2017

سایت طلا : تازه ترین تحلیل فاندامنتال کارشناسان اقتصادی اف ایکس امپایر نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت احتمالا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا، با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، طلا همواره مکان امنی برای سرمایه گذاری بوده است. قیمت طلا در سال 2016 میلادی برای نخستین بار از سال 2012 با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش روند نزولی قیمت طلا بار دیگر از شش ماه دوم 2016 میلادی آغاز شده و همچنان ادامه دارد. تحلیلگران اقتصادی اف ایکس امپایر بر این باورند که قیمت طلا در هفته های نخست 2017 میلادی احتمالا تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و کاهش تقاضای بین المللی با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

قیمت طلا در شش ماه نخست سال گذشته تحت تاثیر افت ارزش دلار و نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش چشمگیری روبرو شده و وارد کانال 1300 دلاری شده بود.

ولی داستان در شش ماه دوم 2016 به طور کلی متفاوت شد و افزایش ارزش دلار ، بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فشار زیادی را بر قیمت جهانی این فلز زرد وارد کرد.

فدرال رزرو آمریکا نیز در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داد و پیش بینی می شود در سال جدید میلادی نیز 2 تا 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند که در سال 2017 میلادی نیز فشار دلار بر قیمت طلا احساس خواهد شد و این مساله تقاضای سرمایه گذاری برای طلا را کاهش خواهد داد. به نظر می رسد تا وقتی که تحولات عمده ای در نیروهای ساختاری عرضه و تقاضا ایجاد نشود یا کاتالیزور جدیدی در بازار وجود نداشته باشد، نمی توان چندان به افزایش چشمگیر قیمت طلا در شرایط کنونی امیدوار بود.

برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که احتمال افت قیمت طلا تا 1070 دلار نیز وجود دارد و این بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری در بازار طلا خواهد بود.

به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران بین المللی، قیمت طلا تا زمانی که سطح مقاومتی 1180 و 1200 دلاری را نشکند نمی تواند به روند صعودی خود در بلندمدت ادامه دهد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی به خصوص کشورهای آسیایی نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد