اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند؛

قیمت طلا تا پایان سال جدید میلادی به 1230 دلار خواهد رسید

سایت طلا : تازه ترین پیش بینی تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا تا پایان سال آینده به بیش از 1230 دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی کینگ آلفا، قیمت جهانی طلا طی هفته های اخیر پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با افت شدیدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش امیدواری های مربوط به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا با اجرای سیاست های مالی ترامپ تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا و تقویت ارزش دلار داشته است.

ترامپ قول داده است تا هزار میلیارد دلار طی ده سال آینده در زیرساختهای اقتصادی سرمایه گذاری کند. این مساله می تواند موجب افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا شود.

قیمت طلا از 1060 دلار در ماه ژانویه به 1375 دلار در هر اونس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافته بود. آمارهای جدید وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه سوم امسال به 3.5 درصد رسیده است.

اگر انتظارات و فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا افزایش یابد، فدرال رزرو مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد بود و این مساله موجب خواهد شد تا ارزش دلار نیز تقویت شود.

این در شرایطی است که بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن همچنان سیاست های انبساطی پولی را ادامه می دهند و این مساله می تواند ارزش یورو و ین را کاهش دهد.

بررسی تاریخی نشان می دهد که انتظارات تورمی و قیمت طلا رابطه مثبتی با یکدیگر دارند و این احتمال هست که قیمت طلا تا پایان سال آینده به 1230 دلار افزایش یابد.

قیمت جهانی طلا در سال 2011 میلادی نیز به بیش از 1920 دلار رسیده بود و بررسی ها نشان می دهد که نرخ تورم در اقتصاد آمریکا تا مرز 3 درصد افزایش یافته بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا طی ماه های آینده داشته باشد.

تحلیلگران معتقدند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1100 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد با افت شدیدی روبرو خواهد شد ولی بهترین فرصت برای خرید فراهم خواهد بود. نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد