اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در آستانه انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا تغییر نکرد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز پنجشنبه در آستانه انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا با تغییر چندانی روبرو نشده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، ارزش دلار آمریکا که طی روزهای اخیر به بالاترین سطح در 14 سال اخیر رسیده بود، امروز پنجشنبه با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به 1131 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته به کمتر از 1122 دلار رسیده بود که این پایین ترین سطح از ماه فوریه بوده است.

تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در روزهای گذشته داشته است.

رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد بازار طلا در این باره تاکید کرد: بازار طلا به تعطیلات پایان سال نزدیک می شود و پیش بینی می شود میزان مبادلات و خرید و فروش با کاهش روبرو خواهد شد. به همین دلیل بعید به نظر می رسد که قیمت طلا در شرایط کنونی با نوسانات شدیدی روبرو شود.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا طی سال آینده نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. شاخص ارزش دلار آمریکا امروز پنجشنبه با 0.1 درصد کاهش به 102.95 واحد رسیده است.

ارزش دلار سه شنبه به بالاترین سطح از دسامبر 2002 میلادی رسیده بود.

لیونگ افزود: دلار در شرایط کنونی بسیار قوی است و طلا نیز تا زمانی که ترامپ در آمریکا به قدرت برسد، تحت فشار خواهد بود. روشن شدن جزییات مربوط به سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات بازارهای بین المللی داشته باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.43 درصد کاهش به کمتر از 824 تن رسیده است.

میزان ذخایر این صندوق از نوامبر تاکنون بیش از 12 درصد افت داشته است. برخی تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نیز هشدار می دهند که شکسته شدن سطح حمایتی 1100 دلاری می تواند موجب افت شدید قیمت طلا شود.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز نیز گفت: قیمت طلا در شرایط کنونی بین 1121 تا 1137 دلار در نوسان خواهد بود.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی مهم آمریکا قرار خواهد داشت. آخرین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال به زودی منتشر خواهد شد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد