اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عقب‌گرد ۲۹۰ واحدی شاخص کل بورس/ انجماد نماگر بازار سهام در کانال ۸۰ هزار واحدی

معامله‌گران بورس تهران امروز نیز شاهد معاملات کم حجم و رخوت‌آور زیر سایه سنگین معاملات کد به کد حقوقی‌ها بودند. بازاری که با وجود از دست رفتن بازدهی‌ها در پرتفوی، اما شاهد انجماد عجیب شاخص کل بورس در کانال ۸۰ هزار واحدی است.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 30 آذر 95 با کاهش 290 واحدی به رقم 80 هزار و 122 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 95 واحدی عدد 15 هزار و 720 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 371 واحدی عدد 88 هزار و 646 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 256 واحدی عدد 56 هزار و 969 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با کاهش 331 واحدی به رقم 169 هزار و 965 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی روی رقم 868 واحد ایستاد.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 37 واحد، ملی صنایع مس ایران با 29 واحد و ایران‌ خودرو با 29 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 36 واحد، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با 7 واحد و داروسازی زهراوی با 5 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز تهران به بیش از 204 میلیارد تومان بالغ شد و این در حالی بود که ارزش معاملات نقدی این بازار از 156 میلیارد تومان فراتر نرفت.

بر این اساس امروز بیش از یک میلیارد و 200 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 510 نوبت داد و ستد در بورس تهران دست به دست شد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های افست، حق تقدم خرید سهام سیمان فارس و خوزستان، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان، تأمین مسکن جوانان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های کاشی صدف سرام استقلال آباده، نورد و لوله اهواز، عمران و توسعه فارس و اوراق اجاره بوتان متوقف شدند.

امروز همچنین بلوک کنترلی 66 درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری به قیمت پایه هر سهم 119 تومان در فرابورس روی میز فروش گذاشته شد که به قیمت رقابتی 123 تومان دقایقی قبل معامله شد.

امروز در عین حال سرمایه‌‌گذاری بهمن، داد و ستد آریا، گروه مالی ایرانیان و شرکت اعتبار‌ آفرین در مجموع بلوک کنترلی 86.71 درصدی سهام سرمایه‌گذاری لقمان را به قیمت پایه هر سهم 2346 ریال روانه میز فروش فرابورس کردند که به همین قیمت و بدون رقابت در تابلوی معاملات از سوی خریدار حقوقی هماهنگ شد.

امروز 24 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش بیش از 6 میلیون تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی امروز نیز در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی اندکی بیش از 33 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان با هدف تجمیع سهام کد به کد شد. کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران نیز به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. 20.5 میلیون سهم میدکو به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی منتقل شد.

اندکی بیش از 14 میلیون سهم بانک خاورمیانه اما به ارزش 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

در عین حال کمتر از 13.5 میلیون سهم سبحان‌دارو به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان کد به کد شد.

12 میلیون سهم تراکتورسازی ایران نیز به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی منتقل شد.

9 میلیون سهم لیزینگ صنعت و معدن اما به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

امروز همچنین 8.5 میلیون حق تقدم خرید سهام گروه صنعتی بارز به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

اندکی بیش از 6 میلیون سهم صنایع فولاد آلیاژی یزد به ارزش 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابه‌جا شد.

در دارویی رازک اما کمتر از 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان کد به کد شد.

در کنار معاملات کد به کد امروز، معاملات دو طرفه برخی حقیقی‌ها در کنار بازارگردانی سهام در گروه‌‌های مختلف با هدف مدیریت شاخص کل بورس قابل تأمل بود. در این بین تکاپوی پتروشیمی‌ها برای تغییر فرمول نرخ خوراک دریافتی از دولت با وجود مصوبه قانونی وزارت نفت در این زمینه جالب توجه بود.

امروز یکی از نکات قابل توجه بازار سهام تثبت کل شاخص بورس در کانال 80 هزار واحدی با وجود تبخیر بازدهی دستکم 20 درصدی سبد دارایی‌های سرمایه‌گذاران بود.

معاملات کد به کد و درون‌گروهی کم حجم سهام برای انجماد شاخص کل بورس در محدوده 80 هزار واحدی در حالی است که به نظر می‌رسد، در صورت بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها متولیان بازار سهام انتظار درجا زدن نماگرها را در محدوده مشخصی دارند.

امروز بازار سهام، بازاری با نماگرهای قرمزپوش و توأم با معاملاتی کم‌حجم و بی‌رونق بود که در گروه بیمه‌ای‌ها و نیز تک ‌سهم‌های پتروشیمی و دارویی شاهد تکاپوی نوسان‌گیران ناامید بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد