اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش 2.1 درصدی قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت برای ششمین بار متوالی با کاهش همراه بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، قیمت طلا که روز پنجشنبه تا سطح 1124 دلار در هر اونس کاهش یافته بود، در پایان مبادلات روز جمعه به سطح 1134 دلاری رسیده است. قیمت طلا در مبادلات روز جمعه با رشد 5.90 دلاری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت با کاهش 2.1 درصدی همراه شده است. قیمت این فلز زرد برای ششمین هفته متوالی با افت روبرو بوده است.

ویلیام آدامز تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری متال بولتین تاکید کرد: ما هنوز با واکنش های اولیه بازار نسبت به تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره روبرو هستیم و به نظر می رسد قیمت طلا در حال تعدیل شدن است. فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش دهد.

به نظر می رسد فدرال رزرو در سال 2017 میلادی نیز نرخ بهره را افزایش خواهد داد. البته نگرانی های سیاسی در مناطق محتلف جهان می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

شاخص ارزش دلار نیز با 0.1 درصد کاهش به 102.85 واحد رسیده است که این بالاترین رکورد در 14 سال گذشته به شمار می رود.

مایکل آرمبراستر تحلیلگر ارشد موسسه آلتاوست نیز تاکید کرد که مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا در شرایط کنونی ارزش دلار و نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود. به نظر می رسد روند ارزش دلار و نرخ بهره طی ماه های آینده نیز صعودی خواهد بود و این مساله می تواند به ضرر قیمت طلا تمام شود.

نیکو پانتلیس رئیس موسسه تحقیقاتی سکولار اینوستور تاکید کرد: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا آخرین مانع بزرگ برای قیمت طلا به شمار می رود. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که اوضاع اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده بهبود خواهد یافت.این مساله می تواند در نهایت به نفع ارزش دلار به ضرر قیمت طلا باشد.

گمانه زنی های مربوط به سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در سال 2017 داشته باشد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز طی روزهای اخیر با افت نسبی روبرو شده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد