اونس طلا2196.58
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
انتقال نوسان‌های اونس به پیرامون مرز 1170

طلا در تقلا ماند

اونس طلا در حالی صبح سه‌شنبه را به نوسان پیرامون مرز 1170 دلار گذراند که دوشنبه از کف 1157 دلار به قیمت 1170 دلار رسیده بود. بهایی که تا ساعت 7 روز گذشته برای اونس ثبت شد، 1174 دلار بود.

اونس طلا همچنان حوالی کف 10 ماهه نوسان می‌کند. با این همه، طلا روز دوشنبه شانس فرار از میانه کانال 1100 دلار را پیدا کرد. اونس طلا در حالی صبح سه‌شنبه را به نوسان پیرامون مرز 1170 دلار گذراند که دوشنبه از کف 1157 دلار به قیمت 1170 دلار رسیده بود. بهایی که تا ساعت 7 روز گذشته برای اونس ثبت شد، 1174 دلار بود، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی دومین روز کاری هفته رقم خورده باشد.اونس روز دوشنبه در حالی به محدوده 1150 دلار سر زد که عوامل افزایشی قابل‌توجهی وجود داشتند. با وجود آنکه اونس در این روز از کف روزانه بالا آمد، نسبت به بهای روز جمعه 7 دلار افت کرد. در‌حالی‌که افت نیمه اول روز دوشنبه نشانه اثرگذاری تحلیلگران کاهشی فنی بود، نیمه دوم ممکن است نماد کاهش قدرت کاهشی‌های بازار باشد.

روز دوشنبه عوامل خارجی به نفع طلا کار کردند. افت شاخص دلار و رشد بهای نفت خام در اولین روز هفته میلادی می‌توانست بهای اونس را بالا ببرد، اما تخریب چهره فنی اونس در ماه نوامبر مانع اثرگذاری افزایشی آنها شد. علاوه بر این دو عامل، افت بازارهای سهام آسیا و نتیجه همه‌پرسی ایتالیا هم عوامل افزایشی بودند که دوشنبه نتوانستند به طلا کمک کنند. اعلام خبر رای منفی ایتالیایی‌ها به اصلاحات پیشنهادی ساختار سیاسی در روز یکشنبه، باعث شد بازار فلزهای گرانبها در اولین دقایق اولین روز کاری هفته جدید، روند افزایشی را تجربه کند اما فلز زرد خیلی زود به‌سوی قیمت‌های پایین‌تر حرکت کرد. ماتئو رنتزی که قبلا قول داده بود در صورت شکست در همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی از سمتش استعفا خواهد داد، به این قول عمل کرد تا با استعفای نخست‌وزیر یکی از بی‌ثبات‌‌ترین کشورهای اروپایی، نگرانی‌ها نسبت به ثبات سیاسی و اقتصادی منطقه یورو به‌شدت افزایش پیدا کند. نگرانی‌های اقتصادی یورو را به کف 20 ماهه برد، اما پول واحد اروپایی به سرعت از این وضعیت احیا شد.

بر خلاف روز دوشنبه، عوامل خارجی در روز سه‌شنبه به ضرر طلا کار کردند. روز گذشته همزمان با رشد شاخص دلار، بهای نفت خام که دوشنبه به شدت رشد کرده بود، تعدیل شد. تعدیل روز دوشنبه نفت علاوه بر نمودارهای فنی، ناشی از رشد برون داد در آستانه اجرایی شدن توافق اوپک مبنی بر کاهش سطح تولید بود. یورو و بازارهای سهام اروپا که روز دوشنبه از کف روزانه احیا شده بودند، سه‌شنبه نیز به رشد خود ادامه دادند. این روندی است که کمتر کسی برای بازارها در صورت رای منفی ایتالیایی‌ها به پیشنهادهای اصلاحات سیاسی پیش‌بینی می‌کرد.

بازارها در حالی اولین هفته ماه آخر میلادی را پشت‌سر می‌گذارند که چشم همه به نشست میانه دسامبر کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو آمریکاست. احتمال انقباض پولی در این نشست بسیار بالاست. از سوی دیگر، مقامات فدرال رزرو آمریکا روز دوشنبه تاکید کردند که سیاست‌های مالی و اقتصادی ترامپ به این معنا نیست که اقتصاد آمریکا هم‌اکنون با بحران روبه‌رو است؛ بلکه این سیاست‌ها احتمالا می‌تواند موجب تحریک رشد و رونق اقتصادی شود. مقام‌های ارشد فدرال‌رزرو آمریکا گفته‌اند که سیاست‌های مالی ترامپ در نهایت می‌تواند موجب افزایش شدید انتظارات تورمی در اقتصاد آمریکا شود و این مساله فدرال‌رزرو را مجبور خواهد کرد تا نرخ بهره را افزایش دهد. ویلیام دادلی، رئیس فدرال رزرو نیویورک تاکید کرد: «هنوز خیلی زود است که درباره این مساله صحبت کنیم که آیا در دولت ترامپ، فدرال رزرو باید سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره را در اولویت قرار دهد.» افزایش نرخ‌های بهره آمریکا به ضرر طلا خواهد بود.

تحلیلگران موسسه سرمایه‌گذاری «اف‌سی‌ استون» بر این باورند که افزایش ارزش دلار و نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا مهم‌ترین موانع برای افزایش قیمت جهانی طلا طی ماه دسامبر به‌شمار می‌رود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو، تحلیلگران موسسه اف‌سی استون بر این باورند که قیمت طلا در ماه دسامبر بین 1125 تا 1230 دلار در نوسان خواهد بود. بر اساس این گزارش بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا می‌تواند موجب رشد شاخص سهام در بازارهای مالی شود و این عامل نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها وارد می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد