اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی:

مدل اقتصادی بسیاری از بنگاه‌های کشور مربوط به ۵۰ سال قبل است

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به اینکه مدل اقتصادی بسیاری از بنگاه‌های کشور مربوط به ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته است گفت: شرکت ها در بخشهایی مانند بهداشت، محاسبه دستمزد، وضعیت بازنشستگی و شرکتهای صنعتی نیازمند تجدید نظر در مدلهای اقتصادی هستند.

علی دیواندری در چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در دانشگاه تهران اظهار کرد: در کشور شرایط اقتصادی با رکود مواجه است و در حوزه فکری و فلسفی مدیریت بنگاه‌های اقتصادی نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجهیم.

وی افزود: بخش عمده این مشکل مربوط به مدلهای اقتصادی و نگرش موجود در وضعیت تجارت و بازرگانی کشور است که در این خصوص لازم است تجدیدنظرهای اساسی صورت گیرد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: در سطح ملی برنامه‌های مدیریتی از رویه روز دنیا استفاده نمی‌کنیم که این امر منجر به عدم موفقیت‌های جدی در کشور شده است.

دیواندری تصریح کرد در شر ایط فعلی بیشتر مسئولان اقتصادی اذعان دارند که آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد همچنین از گذشته نیز نمی‌توان تحلیل درستی ارائه داد و بر این این اساس شرایط و رویکردهای فعلی اقتصادی در دنیا با گذشته متفاوت شده است.

وی افزود: شرکتها به دنبال قابلیت‌سازی هستند تا در کمترین زمان بتوانند عکس‌العمل‌های مناسبی در برابر تغییرات روزانه انجام دهند.

دیواندری با تاکید بر اینکه در بسیاری از بخشهای اقتصادی شرکت های ما عقب افتاده هستند و مدل اقتصادی آنها مربوط به 40 تا 50 سال قبل است گفت: در بخشهایی مانند بهداشت، محاسبه دستمزد، وضعیت بازنشستگی و شرکتهای صنعتی نیازمند تجدید نظر در مدلهای اقتصادی هستند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد