اونس طلا2394.45
مظنه16,191,000
18 گرم3,737,700
ارزش سکه36,478,323
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000
فایننشال تایمز تحلیل کرد:

تشدید نگرانی های بین المللی نسبت به وضعیت عرضه طلا در سالهای آینده

سایت طلا : یک روزنامه مشهور انگلیسی ضمن ارزیابی وضعیت بازار جهانی طلا هشدار داد که شرکتهای معدنی سرمایه گذاری در بخش اکتشاف و تولید طلا را کاهش داده اند و این مساله می تواند موجب افت شدید تولید و عرضه طی سال های آینده شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، مارک بریستو رئیس شرکت معدنی رندگلد در سخنانی تاکید کرد: برای نخستین بار در تاریخ، عرضه طلا در آینده با فشار زیادی روبرو شده است. شرکتهای معدنی جهان که با نوسانات شدید قیمت طلا روبرو شده اند، تصمیم گرفته اند تا سرمایه گذاری در بخش اکتشاف و تولید را کاهش دهند.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاری شرکتهای معدنی در بخش اکتشاف طلا از 10 میلیارد دلار در سال 2012 میلادی به کمتر از 4 میلیارد دلار در سال 2016 کاهش یافته است.

شرکت معدنی پتروپاولوفسک روسیه نیز اعلام کرده است که سرمایه گذاری در بخش اکتشاف را تا دو سوم کاهش داده است. پیتر هامبرو رئیس این شرکت تاکید کرد: نوسانات شدید قیمت طلا در سالهای اخیر فشار زیادی را بر شرکتهای معدنی وارد کرده است. به نظر می رسد بازار جهانی طلا تا پایان دهه جاری با کمبود عرضه روبرو خواهد شد.

بریستوف نیز بر این باور است که کمبود عرضه اجتناب ناپذیر است مگر اینکه اکتشافات جدید و بزرگی صورت گیرد و سرمایه گذاری شرکتهای معدنی در بخش اکتشاف و تولید افزایش یابد.

شرکتهای معدنی جهان در شرایط کنونی ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف و تولید، منابع مالی خود را در سایر بخشها سرمایه گذاری و هزینه کنند.

شرکت باریک گلد کانادا نیز پیش بینی کرده است که تولید طلای این شرکت تا 4 سال آینده هیچ افزایشی نخواهد داشت. قیمت جهانی طلا که از ابتدای امسال روندی صعودی را آغاز کرده بود، پس از انتخابات آمریکا و مشخص شدن نتایج آن بار دیگر روندی نزولی را در پیش گرفته است.

گزارش سایت طلا می افزاید، بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا افزایش ارزش دلار و احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است.

موسسه رتبه بندی مودیز نیز اعلام کرده است که شرکتهای معدنی بزرگ جهان طی سال های اخیر میزان هزینه های خود را به شدت کاهش داده اند.

میزان ذخایر طلای شرکتهای معدنی نیز اکنون نسبت به سال 2005 میلادی به نصف کاهش یافته و این مساله موجب کاهش رتبه اعتباری این شرکتها خواهد شد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد