اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
اینوستینگ تحلیل کرد:

سخنرانی مقامهای ارشد فدرال رزرو و آمارهای مهم اقتصادی آمریکا، عوامل موثر بر قیمت طلا

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که سخنرانی مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا و انتشار آمارهای مهم اقتصادی این کشور طی روزهای آینده مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا روز جمعه برای نخستین بار در 4 روز گذشته علی رغم انتشار آمارهای امیدوار کننده وزارت کار آمریکا درباره وضعیت اشتغال در ماه نوامبر با افزایش نسبی روبرو شده است.

البته قیمت طلا روز پنجشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1160 دلار در هر اونس رسید که این پایین ترین قیمت از فوریه بوده است.

وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه نوامبر 178 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است و نرخ بیکاری نیز به کمتر از 4.6 درصد رسیده که پایین ترین رقم در 9 سال اخیر به شمار می رود.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که اقتصاد آمریکا در این مدت 175 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و بیکاری نیز به 4.9 درصد خواهد رسید.

شاخص ارزش دلار نیز در آخرین لحظات روز جمعه با 0.27 درصد کاهش به کمتر از 100.75 واحد رسیده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

گزارش وزارت کار آمریکا بار دیگر احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 13 و 14 دسامبر را تقویت کرده است. نظرسنجی نشان می دهد که سرمایه گذاران معتقدند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در این نشست 100 درصد خواهد بود.

افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند. به نظر می رسد طی روزهای آینده سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله شاخص اعتماد مصرف کننده و تولیدات غیر صنعتی هستند. سخنرانی های مهم مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا باشد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو چین کانادا ژاپن و بریتانیا نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا طی روزهای آینده داشته باشد. وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند عامل مهمی در تعیین مسیر نوسانات قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد