اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی کامرزبانک از بازگشت قیمت طلا به سطح 1300 دلاری

سایت طلا : بانک آلمانی کامرز بانک در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که روند صعودی قیمت طلا طی سال آینده ادامه خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران کامرز بانک اعلام کردند: روند صعودی ارزش دلار آمریکا و نرخ بهره اوراق قرضه به زودی متوقف خواهد شد و تقاضای سرمایه گذاری برای طلا بار دیگر افزایش خواهد یافت و این مساله موجب رشد قیمت جهانی این فلز زرد می شود.

بر اساس این گزارش رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا در سال آینده باشد.

کامرز بانک در ادامه افزود: کاهش قیمت طلا در هفته های اخیر بیشتر به خاطر افت تقاضای فیزیکی و تقاضای سرمایه گذاری بوده است. خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان نیز با کاهش همراه شده است.

ولی تحلیلگران کامرز بانک هنوز نسبت به افزایش قیمت طلا در ماه های آینده امیدوار هستند.

به نظر می رسد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به لطف افت قیمت در ماه های اخیر، با افزایش روبرو خواهد شد. کاهش خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی نیز موقتی و زودگذر خواهد بود. بهبود برداشت محصولات کشاورزی در هند نیز می تواند موجب رشد فزاینده تقاضای فیزیکی شود.

به نظر می رسد تا زمانی که تقاضای سرمایه گذاری با افزایش چشمگیری روبرو نشود، نمی توان نسبت به افزایش قیمت طلا به صورت پایدار و باثبات امیدوار بود.

البته تقاضای سرمایه گذاری برای طلا نیز تا حد زیادی به سیاست های پولی بانکهای مرکزی بزرگ و مهم جهان بستگی خواهد داشت. روند نوسانات ارزش دلار اوراق قرضه شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا در سه ماه نخست امسال با رشد 20 درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد قیمت طلا در 30 سال اخیر بوده است.

پیش بینی کامرز بانک نشان می دهد که قیمت طلا تا پایان سال آینده به 1300 دلار خواهد رسید. قیمت هر اونس نقره نیز تا پایان سال آینده به 19 دلار می رسد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی نشست فدرال رزرو آمریکا در اواسط دسامبر و نوسانات ارزش دلار تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد