اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

احتمال تکرار سناریوی 2015 برای قیمت طلا وجود دارد

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که ریسک تکرار سناریوی 2015 میلادی برای قیمت طلا و افت شدید قیمت این فلز زرد طی ماه های آینده وجود دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا در ماه نوامبر با بیشترین کاهش در 3 سال اخیر روبرو شده است.

بر اساس این گزارش برخی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی پیش بینی می کنند که احتمال افت شدید قیمت طلا طی ماه های آینده و تکرار قیمت های پایین 2015 میلادی وجود دارد و سرمایه گذاران باید نسبت به سرمایه گذاری در بازار طلا کاملا احتیاط کنند.

افزایش ارزش دلار آمریکا، بالا رفتن نرخ بهره اوراق قرضه و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در هفته های اخیر داشته است.

قیمت جهانی طلا از 1337 دلار پس از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا به کمتر از 1175 دلار رسیده است. جیم وایکوف تحلیلگر ارشد اقتصادی کیتکو تاکید کرد: شکسته شدن متوالی سطوح حمایتی قیمت طلا نشان می دهد که اجتمال افت بیشتر قیمت تا 1110 دلار وجود خواهد داشت. به نظر من اگر سطح حمایتی 1110 دلاری شکسته شود سطح حمایتی بعدی قیمت طلا 1049 دلار خواهد بود.

کارن جونز از کامرزبانک آلمان نیز گفت: به احتمال 80 درصد قیمت طلا همه روند صعودی خود را تا شش ماه نخست 2017 میلادی از دست خواهد داد و در نهایت بین 1000 تا 1050 دلار تثبیت خواهد شد. البته بعید می دانم که قیمت طلا در بلندمدت به کمتر از 1000 دلار برسد.

دارین نیوسام تحلیلگر ارشد موسسه دی تی ان تاکید کرد: به احتمال 75 درصد روند نزولی قیمت طلا در ماه دسامبر نیز ادامه خواهد یافت. اگر قیمت طلا طی ماه های آینده به کمتر از 1050 دلار در هر اونس کاهش یابد بهترین فرصت ممکن برای خرید و سرمایه گذاری خواهد بود.

بر اساس گزارش سایت طلا، تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سیتی ایندکس نیز اعلام کردند که اگر سطح حمایتی 1120 تا 1115 دلاری شکسته شود تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت جهانی طلا وارد خواهد کرد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد