اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیل مانی مورنینگ نشان داد:

بازار طلا تحت تاثیر همه پرسی ایتالیا و نشست بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نشست بانک مرکزی اروپا و همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مانی مورنینگ، پس از آنکه کشورهای عضو اوپک در نشست چهارشنبه تصمیم گرفتند تا سقف تولید را برای نخستین بار در سالهای اخیر کاهش دهند، به نظر می رسد بازارهای سهام و طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر همه پرسی 4 دسامبر ایتالیا و نشست بانک مرکزی اروپا قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بر این باورند که رای منفی مردم ایتالیا به همه پرسی اصلاح قانون اساسی می تواند موجب افت شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی شود و نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی و اقتصادی منطقه یورو را تشدید کند.

در صورت رای منفی ایتالیایی ها به اصلاحات قانون اساسی احتمالا تقاضا و قیمت جهانی طلا با افزایش روبرو خواهد شد.

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است. افزایش نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

آمارهای منتشر شده از سوی موسسه آمار اروپا نشان می دهد که نرخ بیکاری منطقه یورو به پایین ترین سطح خود در 7 سال اخیر رسیده است. نرخ بیکاری منطقه یورو از 9.9 درصد در ماه سپتامبر به 9.8 درصد در ماه اکتبر کاهش یافته است. شاخص تولیدات صنعتی منطقه یورو نیز طی ماه نوامبر با افزایش نسبی همراه بوده است.

قیمت جهانی نفت نیز تحت تاثیر تصمیم اوپک برای کاهش سقف تولید با افزایش 10 درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا طی پنجشنبه آینده نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

گزارش سایت طلا حاکیست، مقامهای ارشد بانک مرکزی اروپا بارها تاکید کرده اند که اجرای سیاست های انبساطی پولی را برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی ادامه خواهند داد. نرخ تورم منطقه یورو نیز طی ماه گذشته به بالاترین سطح از آوریل 2014 میلادی رسیده است.

تازه ترین گمانه زنی ها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در نشست 14 و 15 دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. این مساله نیز عامل مهم و تعیین کننده ای برای نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد