اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا بار دیگر به سطح 1170 دلاری بازگشت

سایت طلا : به دنبال انتشار آمارهای مثبت و امیدوار کننده اقتصادی در آمریکا قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه به روند نزولی خود ادامه داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، قیمت هر اونس طلا امروز پنجشنبه به 1170 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته با افت 3.35 دلاری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1162 دلار در هر اونس رسید که پایین ترین رقم از 5 فوریه بوده است.

تازه ترین آمارهای موسسه ای دی پی نشان می دهد که بخش خصوصی آمریکا طی ماه نوامبر 216 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این مساله نشانگر بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال آمریکا طی ماه گذشته بوده و موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شده است.

آمارهای دیگر نیز نشان می دهد که درآمد شخصی آمریکایی ها طی ماه گذشته با رشد 0.6 درصدی روبرو شده است. انتشار این آمارها گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر را بیشتر کرده است.

نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 94 درصد رسیده است.

تحلیلگران موسسه متال بولتین بر این باورند که قیمت طلا تا زمان برگزاری نشست 14 و 15 دسامبر فدرال رزرو آمریکا به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. ما انتظار داریم که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را افزایش دهد.

اگر فدر ال رزرو به هر دلیلی تصمیم بگیرد تا نرخ بهره را در این نشست تغییر ندهد، این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود. البته به نظر می رسد قیمت طلا در اواخر سه ماه نخست 2017 میلادی با افزایش روبرو خواهد شد یعنی زمانی که بازارهای بین المللی درک بهتری از سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ داشته باشند.

در بازار انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 0.76 درصد افزایش به بیش از 51.87 دلار رسیده است. اوپک در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا برای نخستین بار در 8 سال اخیر سقف تولید را کاهش دهد.

شاخص تولیدات صنعتی چین طی ماه نوامبر نیز به بیش از 51.7 واحد رسیده است. این مساله نشانگر بهبود اوضاع اقتصادی این کشور طی ماه های اخیر بوده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز با 0.15 درصد کاهش به 101.41 واحد رسیده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد