اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون:

نتایج نشست اوپک آمارهای اشتغال آمریکا و همه پرسی ایتالیا تاثیر زیادی بر قیمت طلا دارد

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه اف سی استون تاکید کرد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نشست اوپک، آمارهای اشتغال آمریکا و نتایج همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا قرار خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، قیمت جهانی طلا گرچه با افزایش نسبی روبرو شده ولی هنوز نتوانسته است سطح مقاومتی 1200 دلاری را بشکند.

بر اساس این گزارش قیمت طلا از زمان اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با افت شدیدی روبرو شده است.

نشست مهم اوپک امروز چهارشنبه برگزار خواهد شد، آمارهای اشتغال آمریکا روز جمعه اعلام می شود و همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا نیز قرار است یکشنبه آینده برگزار شود.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه مالی اف سی استون تاکید کرد: این عوامل می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد. اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1198 تا 1200 دلاری را بشکند می توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز زرد امیدوار باشیم.

کشورهای عضو اوپک در نشست امروز سعی می کنند تا مازاد عرضه در بازارهای جهانی را حذف کنند ولی هنوز شک و تردید زیادی در خصوص دستیابی به توافق نهایی برای کاهش سقف تولید سازمان وجود دارد.

ادوارد میر افزود: اگر کشورهای اوپک نتوانند بر سر کاهش تولید نفت به توافق نهایی دست یابند، این مساله منجر به کاهش شدید قیمت نفت خواهد شد و احتمالا افت قیمت طلا را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: البته نوسانات ارزش دلار نیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت. انتشار امارهای اشتغال در ماه نوامبر در اقتصاد آمریکا نیز عامل مهم و حساسی برای نوسانات قیمت طلا است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا نیز می تواند نگرانی ها نسبت به بی ثباتی سیاسی منطقه یورو را افزایش دهد و این مساله نیز به نفع قیمت طلا خواهد بود.

تازه ترین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه سوم امسال به 3.2 درصد رسیده است. تحلیل تکنیکال نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1180 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1170 دلار کاهش خواهد یافت.

سطح مقاومتی قیمت طلا نیز 1195 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا 1200 و سپس 1208 دلار افزایش می یابد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد