اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل 2 موسسه سرمایه گذاری از روند تحولات قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : موسسه های سرمایه گذاری مشهور جهان بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر عوامل مهمی قرار خواهد داشت و این عوامل می توانند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت این فلز گرانبها داشته باشند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه سرمایه گذاری تی دی اس در گزارش اعلام کرد که گرچه قیمت طلا در هفته های اخیر به خصوص پس از اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا با کاهش شدیدی روبرو شده است ولی هنوز این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت و همین طور در سال 2017 میلادی با افزایش همراه گردد.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا بار دیگر وارد کانال 1100 دلاری شده و این مساله نگرانی های زیادی را در بین سرمایه گذاران بین المللی ایجاد کرده است.

تحلیلگران موسسه تی دی اس معتقدند که بخش زیادی از علت کاهش قیمت طلا در هفته های اخیر مربوط به گمانه زنی های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر است. البته این احتمال وجود دارد که اجرای سیاست های مالی ترامپ طی ماه های آینده موجب افزایش نرخ تورم شود و این مساله فدرال رزرو را مجبور کند که نرخ بهره را طی سال 2017 میلادی نیز افزایش دهد ولی تحلیل تی دی اس نشان می دهد که فدرال رزرو نمی تواند هماهنگ و مطابق با افزایش نرخ تورم آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد و این مساله در نهایت به نفع قیمت و تقاضای جهانی طلا خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشته است. از سوی دیگر موسسه مالی اچ اس بی سی نیز اعلام کرده است که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا از جمله وضعیت بازار اشتغال و نرخ بیکاری در ماه نوامبر و برگزاری همه پرسی هفته آینده ایتالیا خواهد بود.

روز جمعه وزارت کار آمریکا تازه ترین آمارهای بازار اشتغال در ماه نوامبر را منتشر خواهد کرد. آمارهای مربوط به شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا نیز منتشر خواهد شد. تازه ترین آمارها نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال به 3.2 درصد رسیده است.

به نظر می رسد همه پرسی ایتالیا می تواند ریسک و نگرانی های سیاسی زیادی را در منطقه یورو به وجود آورد. اگر همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا با شکست روبرو شود، احتمالا دولت این کشور سقوط خواهد کرد و بار دیگر منطقه یورو با بی ثباتی سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد.

موسسه اچ اس بی سی در ادامه افزود: اگر سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ بتواند بازارهای بین المللی را نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا متقاعد کند، این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد