اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی بانک:

نتایج نشست اوپک تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه او سی بی سی بانک بر این باور است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک هستند و روشن شدن نتایج این نشست می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، بارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی بانک تاکید کرد: سرمایه گذاران بین المللی منتظر نشست اوپک هستند. اگر این نشست منجر به کاهش سقف تولید و افزایش قیمت جهانی نفت شود، می تواند موجب افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی به خصوص آمریکا شود و این مساله می تواند بر قیمت طلا نیز موثر باشد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده است.

قیمت طلا از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون 140 دلار کاهش داشته است. سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که اجرای سیاست های ترامپ در کاهش مالیات ها و افزایش هزینه های دولتی، موجب افزایش رشد اقتصادی آمریکا و جهان خواهد شد.

گان در ادامه تصریح کرد: احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو 100 درصد است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستند و این مساله عامل مهمی در کاهش قیمت جهانی طلا به شمار می رود.

طلا به شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا واکنش نشان می دهد. افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا طی روزهای اخیر نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، عامل مهم دیگری که می تواند بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا موثر باشد، برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی در ایتالیا است. این همه پرسی می تواند سرنوشت سیاسی ایتالیا را رقم بزند.

احتمالا در صورتی که این همه پرسی با شکست روبرو شود، دولت ایتالیا استعفا خواهد کرد و این مساله وضعیت سیاسی و اقتصادی منطقه یورو را با چالش جدیدی روبرو خواهد کرد.

بانک مرکزی اروپا نیز قرار است هفته آینده درباره تمدید اجرای برنامه خرید اوراق قرضه تصمیم گیری کند. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا بارها تاکید کرده است که اجرای سیاست های محرک پولی را برای تقویت رشد اقتصادی اروپا ادامه خواهد داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد