اونس طلا2193.29
مظنه14,171,000
18 گرم3,271,300
ارزش سکه31,927,263
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

تعطیلی اعتراضی واحدهای صنفی طلا در تهران تکذیب شد/ وجود حباب قیمتی در بازار طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران هر گونه تعطیلی اعتراضی واحدهای صنفی طلا در تهران را در روزهای گذشته تکذیب کرد.

برخی رسانه های داخلی در روزهای پایانی هفته گذشته از تعطیلی اعتراضی بعضی واحدهای صنفی طلا در تهران، زنجان و نور خبر داده بودند.

گفته می شد این تعطیلی ها در اعتراض به بالا بودن میزان مالیات بر ارزش افزوده واحدهای صنفی طلا فروشی انجام شده بود.
«صفایی» رییس اتحادیه طلا و جواهر زنجان اعلام کرده بود، اعتراض همکاران ما مربوط به شرایط فعلی و رکود موجود در بازار است که روز به روز بدتر شده و مالیات بر ارزش افزوده با رقم فعلی (9 درصد) قابل پرداخت نیست و باید در این زمینه تعامل و همکاری لازم با سازمان امور مالیاتی برای لحاظ کردن تخفیف در مالیات بر ارزش افزوده انجام شود.
در همین پیوند، «محمد کشتی آرای» رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با رد و تکذیب این تعطیلی درتهران بزرگ، افزود: همه فعالان این عرصه در روزهای گذشته به امور خود مشغول بودند و چنین تعطیلی وجود نداشته است.
وی با اشاره به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور برای نرخ سه درصدی مالیات بر ارزش افزوده طلا، آن را نرخی «ویژه» توصیف کرد که در برخی کشورهای جهان نیز برای بعضی کالاها مرسوم است.
کشتی آرای گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای طلا و صنوف مرتبط با آن ایجاد کرد و سازمان امور مالیاتی به فکر اصلاح نرخ افتاد تا با کاهش برخی التهاب های بازار، از تعطیلی واحدها و رکود صنعت طلا و جواهر جلوگیری شود.
چندی پیش «سید کامل تقوی نژاد» رییس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: پیشنهاد تعدیل نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا در لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسیده، شامل اعمال نرخ سه درصدی به جای 9 درصد کنونی مالیات بر ارزش افزوده است و باید منتظر تصمیم گیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه ماند.

** وجود حباب قیمتی در بازار طلا
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت قیمتی طلا و سکه در بازار تهران، خاطرنشان کرد: هفته گذشته قیمت اونس جهانی طلا با در پیش گرفتن روند نزولی، به پایین ترین نرخ خود در 9 ماه اخیر رسید.
در پایان معاملات پنجشنبه گذشته (چهارم آذرماه) قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به هزار و 188 دلار و 30 سنت رسید.
به گفته این مقام مسوول، در ازای کاهش قیمت اونس طلا، به دلیل افزایش ارزش دلار، قیمت سکه و طلا در بازارهای جهانی پایین نیامد.
کشتی آرای ادامه داد: در حال حاضر تفاوت فاحشی بین قیمت اصلی و جهانی طلا در بازارها مشاهده می شود و به نظر می رسد دچار حباب قیمتی شده باشد.
وی بیان داشت: این حباب قیمتی در بازار داخلی طلا و سکه نیز مشاهده می شود.
صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (شنبه) بازار آزاد تهران، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 9 هزار ریال افزایش نسبت به پنجشنبه گذشته، 11 میلیون و 98 هزار ریال دادوستد کردند.
برپایه اعلام این اتحادیه طلا و جواهر تهران و تا ظهر امروز، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته 10 میلیون و 950 هزار ریال، هر قطعه نیم سکه با 10 هزار ریال افزایش قیمت، پنج میلیون و 610 هزار ریال و هر ربع سکه با 20 هزار ریال افزایش قیمت، دو میلیون و 970 هزار ریال دادوستد شد.
در معاملات امروز بازار آزاد، هر قطعه سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت در مقایسه با آخرین روز کاری هفته گذشته، یک میلیون و 860 هزار ریال فروخته و هر گرم طلای 18عیار، یک میلیون و 101 هزار و 970 ریال داد و ستد شد.
براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز با سه دلار و 70 سنت کاهش قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته، یکهزار و 184 دلار و 60 سنت قیمتگذاری شد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد