اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران ای ان زد بانک استرالیا:

کاهش قیمت طلا موجب افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور شده است

سایت طلا : در حالی که قیمت جهانی طلا طی روزهای گذشته با افت شدیدی روبرو شده است، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که این افت شدید قیمت موجب رشد فزاینده تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، دانیل هاینس تحلیلگر برجسته بانک ای ان زد تاکید کرد: پایین بودن قیمت طلا موجب افزایش تقاضا در بازار فیزیکی شده است. تقویت ارزش دلار تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته و این مساله در نهایت تقاضای فیزیکی را افزایش داده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که با برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه دسامبر و افزایش احتمالی نرخ بهره، قیمت طلا به کمتر از 1200 دلار در هر اونس کاهش یابد.

بازارهای بین المللی بر این باورند که مقامهای فدرال رزرو در نشست 14 دسامبر نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش خواهند داد.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک نیز تاکید کرد: واکنش بازارهای بین المللی به نتایج انتخابات آمریکا تاثیری بر افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو نخواهد داشت.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرده است که نرخ بهره احتمالا به زودی افزایش خواهد یافت .

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون تاکید کرد: انتظار داریم که قیمت طلا با توجه به افزایش ارزش دلار، شاخص سهام آمریکا و افزایش نرخ بهره های جهانی، با چالش جدی روبرو شود.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال نیز اعلام کرده است که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1204 دلار است و احتمال افزایش قیمت طلا به 1222 تا 1235 دلار در کوتاه مدت وجود دارد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.58 درصد کاهش به کمتر از 915 تن رسیده است. به نظر می رسد طی روزهای آینده قیمت طلا تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو به خصوص آلمان و فرانسه قرار خواهد داشت.

ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز دیروز سخنرانی مهمی را داشت و درباره وضعیت اقتصادی منطقه یورو و سیاست های پولی اروپا صحبت کرد.

برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند که در صورت افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست دسامبر قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد و به زودی وارد کانال 1100 دلاری می شود.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد