اونس طلا2325.39
مظنه15,406,000
18 گرم3,556,400
ارزش سکه34,709,718
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
سیاستگذار فدرال رزرو آمریکا خبر داد:

تنها یک شگفتی مانع از افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست دسامبر خواهد شد

سایت طلا : یکی از سیاستگذاران ارشد فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد و مانع از وقوع شوکهای بزرگ در اقتصاد آمریکا خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، جیمز بولارد از سیاستگذاران ارشد فدرال رزرو آمریکا در سخنان مهمی تصریح کرد: فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهد و تنها یک شگفتی می تواند مانع از انجام چنین اقدامی شود.

بر اساس این گزارش وی در ادامه گفت: تنها یک بار افزایش نرخ بهره کافی خواهد بود تا سیاست پولی آمریکا را به حالت عادی بازگرداند. فدرال رزرو باید به هر نااطمینانی که توسط عوامل سیاسی ایجاد شده واکنش نشان دهد ولی بازارهای جهانی با آرامش بیشتری نسبت به گمانه زنی های قبل از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روبرو شده است.

پیش از برگزاری انتخابات آمریکا بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که در صورت پیروزی ترامپ بازارهای بین المللی با نوسانات شدیدی روبرو خواهد شد و قیمت جهانی طلا و ساسر فلزات گرانبها با افزایش شدیدی روبرو می شود.

بولارد گفت: این مساله شگفت آور خواهد بود اگر فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش ندهد. تنها عاملی که شاید مانع از افزایش نرخ بهره شود این است که نوعی شوک بزرگ مانع از این اقدام شود، مثلا نوسان شدید در بازارهای جهانی یا انتشار آمارهای بد اشتغال در آمریکا.

بازارهای بین المللی و سرمایه گذاران منتظر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ماه آینده هستند. این در شرایطی است که ترامپ قول داده است تا طی ده سال آینده هزار میلیارد دلار برای توسعه زیرساختهای اقتصادی هزینه کند.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی معتقدند که در صورت اجرای برنامه ترامپ، نرخ تورم آمریکا به سرعت افزایش خواهد یافت و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته در نشست دسامبر سال 2015 نرخ بهره را افزایش داد و از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده است.

ترامپ از منتقدان جدی سیاست های پولی فدرال رزرو بوده و همواره از سیاست پایین بودن نرخ بهره انتقاد کرده است. به نظر می رسد اگر فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد قیمت طلا و ارزش دلار دستخوش تحولات زیادی خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد