اونس طلا2394.45
مظنه16,151,000
18 گرم3,728,400
ارزش سکه36,388,203
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000
تحلیلگران اقتصادی:

قیمت طلا در کوتاه مدت کاهش خواهد یافت تا بازار پیروزی ترامپ را هضم کند

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت به روند نزولی خود ادامه خواهد داد تا بازارهای بین المللی پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا را هضم کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که بسیاری از تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا فارغ از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی خواهد رسید، با افزایش روبرو خواهد شد و در صورت پیروزی ترامپ روند صعودی قیمت طلا چشمگیرتر خواهد بود، ولی قیمت طلا تنها ساعاتی پس از اعلام پیروزی ترامپ وارد کانال 1300 دلاری شد و پس از آن با افت شدیدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته به پایین ترین سطح در 5 ماه اخیر رسیده است. در حالی که نوسان و نااطمینانی زیادی در بازارهای مالی وجود دارد، برخی تحلیلگران بر این باورند که روند قیمت و تقاضای طلا در کوتاه مدت با کاهش روبرو خواهد شد چرا که بازار نیازمند زمان بیشتری برای هضم پیروزی ترامپ است.

ترامپ قصد دارد مالیات ها را کاهش و هزینه های دولتی را افزایش دهد. این مساله در کوتاه مدت موجب رونق تولیدات صنعتی و افزایش شاخص سهام می شود و موجب افت بیشتر تقاضای طلا در بازارهای بین المللی خواهد شد.

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه به کمتر از 1225 دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 6 درصد کاهش داشته و با بیشترین کاهش هفتگی از مارس 2008 میلادی روبرو شده است. قیمت طلا نسبت به روز انتخابات آمریکا بیش از 100 دلار کاهش داشته است.

قیمت نقره نیز طی هفته گذشته با افت شدید 5 درصدی روبرو شد که این میزان کاهش از آوریل 2008 میلادی بی سابقه بوده است.

جسیکا فانگ تحلیلگر ارشد موسسه بی ام او تاکید کرد: من نسبت به روند قیمت طلا در میان مدت و بلندمدت خوش بین هستم ولی به نظر می رسد در کوتاه مدت قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود. سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام جزییات بیشتری از سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ هستند.

وی افزود: به نظر من با روشن شدن جزییات بیشتری از سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ، نگرانی ها در بازارهای بین المللی به شدت افزایش خواهد یافت و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

به نظر می رسد سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ موجب افزایش تورم و بدهی های آمریکا خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت و تقاضای طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که قیمت طلا طی هفته های آینده تحت تاثیر نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. ترامپ از منتقدان جدی سیاست های پولی فدرال رزرو بوده است.

بیل باروش تحلیلگر ارشد موسسه آی آی تریدر نیز تاکید کرد: با شکسته شدن سطح حمایتی 1250 دلاری به نظر می رسد سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا 1211 دلار خواهد بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد