اونس طلا2212.96
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ادامه روند نزولی ارزش دلار قیمت طلا را بالای 1300 دلار تثبیت کرد

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه همچنان تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و روند صعودی خود را ادامه داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، نگرانی های سرمایه گذاران بین المللی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تصمیم فدرال رزرو در نشست روز گذشته خود برای حفظ نرخ بهره بانکی، تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 4.50 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از 1305 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار همچنان تحت فشار زیادی قرار گرفته است، تازه ترین نظرسنجی ها نشانگر افزایش محبوبیت دونالد ترامپ نسبت به هیلاری کلینتون است.

شاخص ارزش دلار امروز به کمتر از 97.11 واحد رسیده است که پایین ترین رقم در 3 هفته اخیر به شمار می رود. فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست چهارشنبه تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی نیز پیش بینی کرده بودند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.

کریس وستون تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه آی جی تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا چراغ سبز را برای افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر نشان داده است. ولی نگرانی عمده سرمایه گذاران بین المللی این است که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، این تصمیم فدرال رزرو با چالش بزرگی روبرو خواهد شد. اگر ترامپ برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، انتظار سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی برای افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر از 78 درصد کنونی به کمتر از 20 تا 30 درصد کاهش خواهد یافت.

تازه ترین آمارهای اقتصادی چین نشان می دهد که شاخص تولیدات صنعتی طی ماه گذشته به 52.4 واحد رسیده است. موسسه ای دی پی نیز اعلام کرد بخش خصوصی آمریکا طی ماه گذشته 147 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، آمارهای رسمی اشتغال در اقتصاد آمریکا قرار است روز جمعه منتشر شود، نظرسنجی نشان می دهد اقتصاد آمریکا طی ماه اکتبر 174 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه سپتامبر به 156 هزار فرصت شغلی رسیده بود.

به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد