اونس طلا2207.88
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
رییس اتحادیه طلا اعلام کرد

جزئیات راه‌اندازی بانک‌های طلا

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر از ارائه‌ پیشنهاد ایجاد بانک یا بانک‌های طلا خبر داد؛ طرحی که هنوز در حد حرف است.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به این‌که طرح ایجاد بانک یا بانک‌های طلا را به چند بانک مختلف پیشنهاد کرده‌ایم، اظهار کرد: در این سیستم چرخه‌ای به وجود می‌آید و مردم طلای خود را به عنوان سپرده در اختیار بانک می‌گذارند و سود ناچیزی نیز به آنها تعلق می‌گیرد و هر زمان که طلای خود را درخواست کردند بانک عامل مورد نظر به میزان طلای سپرده شده، طلا در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: بانک‌ها نیز پس از این‌که طلا را از مردم دریافت کردند آن را در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهند تا این واحدها سرمایه ایجاد شده را با وثیقه به کار گیرند و در فعالیت‌های مختلف از جمله صادرات از آن استفاده کنند و سالانه همان طلا را با کارمزد پایین به بانک بازگردانند.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر با تاکید بر این‌که طلا همواره در حال رشد قیمت بوده و کاهش قیمتی نداشته است، عنوان کرد: در این چرخه ارزش پول حفظ می‌شود و مردم طلای خود را به بانک، بانک طلای مورد نظر را به واحدهای تولیدی و واحدهای تولیدی این طلا را در فعالیت‌های مختلف به کار می‌گیرند تا سود بین مردم و بانک توزیع شود بدون این‌که ارزش سرمایه کم شده یا از بین برود.

به گفته کشتی‌آرای، می‌توان بانک که طلا را به صورت مجزا ایجاد کرد یا بانک‌ها در بخش‌های مختلف خود می‌توانند واحدی را به این مساله اختصاص دهند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد