اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
ارزیابی کشتی آرای از بازار طلا در گفتگو با سایت طلا؛

احتمال افزایش قیمت طلا در ماههای آتی

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن بیان ثبات بهای طلا در کوتاه مدت از رشد قیمت اونس طلا در یکی دو ماه آینده به علت افزایش تقاضا خبر داد.

محمد کشتی آرای در گفتگو با سایت طلا ضمن بررسی بازار طلا گفت: معمولا از اوایل فصل پاییز با تحولاتی که در بازارهای جهانی از جمله بازار نفت ایجاد می شود یک نوساناتی را به بازار طلا منتقل می کند که اگر مسئله ی دیگری در حوزه های اقتصادی یا حتی سیاسی پیش نیاید روال طلا برای مدتی تا نزدیکی سال جدید میلادی ثابت خواهد ماند.

وی با اشاره به عوامل تأثیرگذار بر بازارهای جهانی در سال جاری افزود: مهمترین عواملی که در ماههای گذشته موجب نوسان قیمت در بازار طلا شد بحث خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و گران شدن قیمت نفت در دو هفته اخیر بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد دیگر عوامل مؤثر در بازار طلا ادامه داد: برخی مسائل اقتصادی آمریکا و انتخابات پیش روی این کشور نوسانات زیادی را بر بازار این فلز زرد ایجاد کرده که مهمتر از همه گمانه زنی های افزایش نرخ بهره در فدرال رزرو آمریکا بوده است.

کشتی آرای با پیش بینی باقی ماندن قیمتها تا یکی دو هفته آینده تصریح کرد: بعد از ماه اکتبر و تقریباً دو ماه مانده به پایان سال جاری میلادی یک سری فعل و انفعالات اقتصادی از جمله تسویه مالی شرکتهای بین المللی و افزایش تقاضا برای خرید طلا از جمله در کشور هندوستان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان برگزاری عید هندی ها در ماه آینده خاطرنشان کرد: این کشور به عنوان پرمصرف ترین کشور در حوزه طلا ممکن است تقاضایی را در بازارهای جهانی ایجاد کند که به نظر می رسد در ماههای آینده شاهد نوساناتی در بازار طلا باشیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران وقایع سیاسی را نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر بر بازار طلا عنوان کرد و افزود: بحرانهای سیاسی تا زمانی که به صورت منطقه ای و محدود است اتفاق خاصی را برای بازار طلا درپی نخواهد داشت اما اگر این بحرانهای سیاسی در یک منطقه وسیع جغرافیایی رخ دهد طبیعتاً تأثیر زیادی را روی قیمتهای طلا خواهد داشت و مسلماً می تواند موجب نوسانات شدید در بازارهای جهانی شود.

این مقام صنفی در بازار طلا در مورد قیمتهای بازار داخل نیز به سایت طلا گفت: نوسانات 10 تومانی ارز در بازار داخلی طی روزهای گذشته تأثیراتی را روی قیمت طلا و سکه علاوه بر عوامل بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

کشتی آرای ضمن بیان کاهش تقاضا در ایام محرم در بازار طلا خاطرنشان کرد: از اوایل محرم تا اواسط ماه صفر که اواخر آبانماه می باشد؛ طبیعتاً بازار طلا طبق سالهای قبل با کسادی و رکود مواجه خواهد شد و پس از آن بازار مجدداً شاهد رونق خرید و فروش خواهد بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد