اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
اونس از مرز میانه کانال فاصله گرفت

استارت سبز در بازار فلز زرد

افت اسکناس سبز آمریکایی باعث شده اونس طلا در ابتدای نیمه دوم ماه اکتبر تا حدی از میانه کانال 1200 دلار فاصله بگیرد. هر اونس طلا که هفته گذشته روی قیمت 1250 دلار ایستاده بود، روز دوشنبه به بهای 1255 دلار رسید تا روز سه‌شنبه نیز با رشد آغاز شود.

فلز زرد در دومین روز هفته نیز تحت‌فشار فنی-بنیادی بود اما در نیمه نخست روز رو به افزایش ارزش داشت. قیمتی که ساعت 7 بعدازظهر به وقت تهران برای اونس ثبت شد، 1261 دلار بود، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی دومین روز سومین هفته ماه دهم میلادی رقم خورده باشد.

فشار ابتدای هفته

رشد 5 دلاری روز دوشنبه عمدتا ناشی از افت شاخص دلار و سخنان معاون فدرال‌رزرو بود. شاخص دلار که هفته گذشته به اوج 7ماهه رفته بود، روز دوشنبه از مرز 98 واحد پایین آمد. همزمان، استنلی فیشر معاون جانت یلن، رئیس بانک مرکزی ایالات‌متحده اظهاراتی داشت که نشان می‌داد احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در سال‌جاری همچنان وجود دارد. او اشاره کرده که اقتصاد آمریکا دروضعیت خوبی قرار دارد. روز دوشنبه بهای نفت خام به زیر مرز 50 دلارافت کرد تا طلا تحت‌فشارقرار بگیرد اما اثر افت دلار بیشتر بود تا اونس در نهایت نسبت به قیمت نهایی هفته گذشته رشد کند. افت شاخص دلار صبح سه‌شنبه نیز ادامه پیدا کرد تا رشد اونس نیز دست‌کم تا زمان نوشته شدن این گزارش ادامه پیدا کند. البته افت دلار باعث رشد بهای نفت خام و در نتیجه رشد سهام وابسته شد تا رشد بورس‌های جهانی خود به عامل فشاری برای طلا تبدیل شود. با این همه اثرمستقیم افت دلار بیشتر بود. سه‌شنبه همچنین اعلام شد که میزان ذخایر طلای صندوق «اس‌پی‌دی‌آر» با 18/ 0 درصد افزایش به بیش از 967 تن رسیده است تا طلا خوش‌بینی دیگری را هم همراه داشته باشد. شورای جهانی طلا نیز در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که تقاضای طلای چین در سال 2017 میلادی همچنان روندی صعودی خواهد داشت و به 900 تا 1000 تن خواهد رسید.

دلار و طلا

اما در حالی که طلا در سومین هفته اکتبر تحت‌حمایت افت دلار قرار گرفته، دنیس گارتمن تحلیلگر ارشد اقتصادی و فعال بازار طلا به سرمایه‌گذاران بین‌المللی توصیه کرده که حتی در صورتی که ارزش دلار آمریکا با افزایش روبه‌رو شود، به خرید طلا ادامه دهند.

به گزارش سایت طلا، دنیس گارتمن تحلیلگر برجسته اقتصادی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی تاکید کرد: «به‌رغم افزایش ارزش دلار آمریکا طی هفته‌های گذشته، به‌نظر می‌رسد قیمت طلا همچنان می‌تواند عملکرد مثبت و امیدوارکننده‌ای داشته باشد. تجزیه و تحلیل‌های من نشان می‌دهد که طلا هنوز قابلیت لازم برای ثبت عملکرد مثبت و قابل‌قبول در بازارهای بین‌المللی را دارد و حتی در صورت افزایش ارزش دلار، می‌توان به خرید طلا ادامه داد.» وی در ادامه افزود: «گرچه کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی موجب نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران بین‌المللی شده است ولی به‌نظر من قیمت طلا در میان مدت و بلندمدت با افزایش بیشتری روبه‌رو خواهد شد. ریسک‌های اقتصادی و سیاسی موجود در بازارهای بین‌المللی در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.» البته گارتمن نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار نفت و احتمال کاهش بیشتر قیمت آن هشدار داده است.

ادامه هفته

تازه‌ترین تحلیل کارشناسان «اینوستینگ» نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آتی تحت‌تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت و سخنرانی مقام‌های ارشد بانک مرکزی اروپا و فدرال‌رزرو آمریکا نیز بر نوسانات قیمت موثر خواهد بود. امروز چهارشنبه بانک مرکزی کانادا نرخ بهره جدید را اعلام خواهد کرد. بریتانیا هم آمارهای نرخ بیکاری را منتشر می‌کند. روز پنج‌شنبه بریتانیا آمارهای خرده‌فروشی را نیز اعلام می‌کند و بانک مرکزی اروپا نیز تصمیم خود برای تعیین نرخ بهره را منتشر خواهد کرد. ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز کنفرانس خبری برگزار می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد