اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
مارکت واچ تحلیل کرد:

چرا قیمت طلا فارغ از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روندی صعودی خواهد داشت؟

سایت طلا : در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با روندی صعودی روبرو شده، به نظر می رسد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دو نشست آتی فدرال رزرو مهمترین تاثیر را بر قیمت این فلز زرد و گرانبها طی هفته های آینده خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، جورج میلینگ استنلی رئیس بخش سرمایه گذاری در موسسه گلوبال ادوایزر در این باره تاکید کرد: فرقی نمی کند که دونالد ترامپ یا هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی برسند، به نظر من طلا پیروز نهایی خواهد بود.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من اگر ترامپ پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود قیمت طلا با افزایش باثبات و مداومی روبرو خواهد شد ولی اگر کلینتون پیروز نهایی انتخابات باشد، دوره افزایش قیمت طلا کوتاه تر خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: بی شک با توجه به قول هایی که ترامپ داده، پیروزی او می تواند موجب ایجاد چالش های سیاسی و اقتصادی بزرگی در جهان شود. با پیروزی ترامپ تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش و هزینه زیرساختی را افزایش دهد. وی استدلال کرده است که اجرای این سیاست ها موجب ایجاد میلیون ها فرصت شغلی جدید خواهد شد.

کلینتون در مقابل خواستار افزایش مالیات ثروتمندان شده است. استنلی در ادامه تاکید کرد: حتی با پیروزی کلینتون نیز قیمت طلا با افزایش همراه خواهد شد ولی میزان افزایش قیمت طلا به اندازه رشد قیمت آن در صورت پیروزی ترامپ نیست.

البته پیروزی کلینتون در انتخابات می تواند تبعات تورمی برای اقتصاد آمریکا داشته باشد که در این صورت نیز افزایش تورم به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

برپایه گزارش سایت طلا؛ به نظر می رسد غیر از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که می تواند تاثیر مهمی بر روند قیمت طلا داشته باشد، برگزاری 2 نشست آتی فدرال رزرو نیز عامل تاثیرگذاری بر قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: طلا واکنش بیشتری نسبت به نگرانی های نرخ بهره نشان می دهد، البته در مقایسه با سیاست های انتخاباتی. بنابر این سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا می تواند عامل مهمتری برای تاثیرگذاری بر قیمت طلا باشد.

وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد