اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نشست فعالان اقتصادی لوکزامبورگ و ایران در تهران؛

لوکزامبورگ پروژه های صنعتی ایران را تامین مالی می کند

لوکزامبورگ به عنوان کشوری پیشرو در حوزه فاینانس (تامین منابع مالی) شناخته می شود و فعالان اقتصادی این کشور امروز میهمان همتایان ایرانی خود بودند تا زمینه را برای سرمایه گذاری و تامین منابع مالی پروژه های اقتصادی ایران فراهم کنند.

هیات 80 نفره فعالان اقتصادی لوکزامبورگ به سرپرستی «کارلو تلن» (Carlo Thelen) رئیس اتاق بازرگانی لوکزامبورگ و در معیت «اتینز اشنایدر» (H.E. Etienns Schneider) معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد هفته جاری به ایران سفر کرده اند و صبح امروز(سه شنبه) در نشست تجاری ایران و لوکزامبورگ شرکت کردند.

معاون نخست وزیر لوکزامبورگ در این نشست گفت: این کشور در میان ایرانیان چندان شناخته شده نیست و ما به ایران آمده ایم تا این وضعیت را تغییر دهیم.
وی با اشاره به تجربه 30 ساله لوکزامبورگ در حوزه تامین مالی گفت: ایران و لوکزامبورگ می توانند همکاری های خود را در بخش تامین مالی پروژه های صنعتی گسترش دهند و علاوه بر آن، دو کشور می توانند در زمینه های مختلف فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT)، مدیریت جریان کالا ها (لجستیک) و تکنولوژی همکاری داشته باشند.
وزیر اقتصاد لوکزامبورگ، تخصص در حوزه هوا فضا را یکی از توانمندی های کشورش ذکر کرد و گفت: شرکت اس.یی.اس (SES) به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی های ماهواره ای متعلق به لوکزامبورگ است.
وی افزود: دولت لوکزامبورگ به صورت ویژه از کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) حمایت می کند؛ در این زمینه نیز دو کشور می توانند همکاری های گسترده ای داشته باشند.
«کارلو تلن» (Carlo Thelen) رئیس اتاق بازرگانی لوکزامبورگ نیز ضمن استقبال از گسترش همکاری ها با فعالان اقتصادی ایران، گفت: لوکزامبورگ در بسیاری از فناوری ها در جایگاه نخست قرار دارد؛ این کشور، کوچک است اما در فولاد، حمل و نقل، فناوری های اطلاعات و ارتباطات، و محیط زیست توانمندی های قابل توجهی دارد که می خواهد در این زمینه ها با ایران همکاری داشته باشد.
وی هوافضا را از جمله بخش های پیشرفته در لوکزامبورگ ذکر کرد و گفت: معرفی کردن لوکزامبورگ در فضا بیشتر از روی زمین امکانپذیر است.
رئیس اتاق بازرگانی لوکزامبورگ با یادآوری اینکه اکنون شرکت هایی در زمینه های فناوری های اطلاعات و ارتباطات، نیرو و انرژی در ایران فعالیت می کنند، افزود: با مذاکراتی که در پیش گرفته شده است، حضور شرکت های ما در ایران پر رنگ تر خواهد شد.
وی گفت: لوکزامبورگ در حال فراهم کردن زمینه های همکاری دو کشور در بخش سیستم های مالی و بانکی است و قصد دارد پروژه های صنعتی و اقتصادی ایران را تامین مالی کند.
به گزارش ایرنا، لوکزامبورگ کشوری کوچک در شمال اروپاست؛ این کشور با آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. این کشور با توجه به جمعیت 500 هزار نفری اش، از کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می آید و همواره شرایط سیاسی و اقتصادی باثباتی داشته است.
رئیس اتاق بازرگانی لوکزامبورگ دیروز نیز در دیدار با غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، بر لزوم افزایش تبادل اطلاعات و دیدار فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشور لوگزامبورگ، از حضور فعالان اقتصادی برتر این کشور در ترکیب این هیات خبر داد و گفت: در مقایسه با اندازه کشور لوگزامبورگ، حضور این تعداد شرکت خوش نام بیانگر خوش بینی و امیدواری ما به آینده روابط اقتصادی دو کشور است.
کارلو تلن گفت: ایران و لوگزامبورگ با توجه به موقعیت جغرافیایی می توانند دروازه های ورود به بازارهای منطقه ای باشند.
وی افزود: با توجه به ثبات سیاسی و اقتصادی، لوکزامبورگ شریکی قابل اعتماد برای ایران است. اقتصاد ما اگرچه کوچک است اما بسیار متنوع است.
رئیس اتاق لوکزامبورگ با بیان اینکه صنعت، 10 درصد از تولید ناخالص ملی کشور را در بر می گیرد. شرکت هایی در زمینه فولاد که جزو برترین های جهان هستند امروز در تهران حضور دارند.
وی زمینه های همکاری بین دو کشور را لوازم خودرو، قطعات یدکی، فناوری اطلاعات و مخابرات، انرژی و حمل و نقل عنوان کرد و توسعه همکاری ها در زمینه های سرمایه گذاری و گردشگری را خواستار شد.
غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این دیدار بر لزوم افزایش دیدار فعالان بخش های اقتصادی و توسعه حجم مبادلات با رفع موانع تاکید کرد و گفت: ایران شرایط خوبی در منطقه دارد و با توجه به پتانسیل های جغرافیایی، منابع انسانی و طبیعی، فرصت های همکاری بیشماری موجود است.
وی گفت: در سیاست اقتصادی داخلی و خارجی شاهد تحولات و تغییرات خوبی بودیم و متاسفانه به دلیل تحریم، بین اقتصاد ما و دیگر کشورها فاصله افتاد و ترافیک حضور هیات های اقتصادی از کشورها گواه این موضوع است.
رئیس اتاق ایران، تاثیر گذاری کشورمان در منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی را فرصتی برای کار مشترک و سرمایه گذاری ارزیابی کرد و افزود: ایران امن ترین و ساده ترین راه ورود به کشورهای همسایه مانند آسیای مرکزی، حوزه قفقاز و افغانستان است. علاوه بر همکاری های دوجانبه کارهای منطقه ای را نیز می توانیم به انجام رسانیم.
وی سابقه حضور سرمایه گذاران لوگزامبورگی و وجود پروژه های نیمه تمام را فرصتی برای سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: ظرفیت های بسیاری در زمینه های گردشگری، محیط زیست و انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد که امیدواریم بخش های خصوصی دو کشور از آن ها بهره مند شوند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد