اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
علوی:

امنیت اقتصادی فدای مبارزه با مفاسد اقتصادی نشود

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امنیت اقتصادی تحت‌الشعاع مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار گرفته گفت: باید شیوه برخورد به گونه‌ای باشد که امنیت اقتصادی فدای مبارزه با مفاسد اقتصادی نشود.

سید محسن علوی، امنیت اقتصادی را ضرورتی انکارناپذیر و مقدمه حل معضلات معیشتی و بحران اشتغال نسل جوان دانست و اظهار کرد: در شرایط فعلی ما در برابر جنگی تمام عیار اقتصادی هستیم که غرب به سرکردگی آمریکای جنایتکار و به بهانه واهی تسلیحات هسته‌ای بر کشور روا داشته و با تعقیب عملیات روانی ایران هراسی و نیز تحریم‌های ظالمانه سعی در ناامن سازی فضای سرمایه‌گذاری در ایران و در نتیجه تشدید نارضایتی مردم و تضعیف نظام دارد.

وی ادامه داد: از آن جا که غرب به خوبی دریافته جمهوری اسلامی ایران از نظر نظامی و امنیت داخلی آن‌چنان اقتداری دارد که مواجهه نظامی و تهدیدات امنیت داخلی برای دستیابی به اهداف پلیدشان بسیار هزینه بر و دست نایافتنی است، استراتژی تهاجمی خود را بر روی تضعیف نقطه قوت نظام یعنی پشتوانه مردمی قرار داده است. لذا از یک سو سعی دارد با تحمیل فشارهای اقتصادی و معیشتی به ملت ایران، سبب نارضایتی مردم از نظام اسلامی را فراهم کند و از طرفی با ناامن سازی فضای سرمایه‌گذاری با سلب فرصت اشتغال از جوانان، انقلاب اسلامی را در برابر فشارهای اجتماعی و فرهنگی قرار داده و اسباب تزلزل آن را فراهم کند.

به گفته علوی، آمریکا به دنبال این است با سلب فرصت اشتغال از جوانان، وارثان انقلاب را نسلی سرخورده، ناامید، خموده و همراه با معضلات فرهنگی قرار دهد تا در آینده با کمترین هزینه به اهداف شوم خود دست یابد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در چنین شرایطی مقام معظم رهبری با درایت اقتصاد مقاومتی را استراتژی دفاعی ما در برابر این هجمه غرب قرار دادند تا با نگاه به سرمایه داخلی و پشتوانه سرمایه مردمی این توطئه غرب خنثی شود. البته باید توجه شود که مقدمه اقتصاد مقاومتی تامین امنیت اقتصادی در سایه تامین امنیت سرمایه گذاری و جلب اعتماد مردمی است.

وی توضیح داد: متاسفانه در چنین شرایطی به دلیل عدم نظارت در مواجه با مفاسد اقتصادی و استفاده ابزاری از آن در بازی‌های سیاسی، شاهد مواردی همچون نشر اخبار مفاسد اقتصادی پیش از رسیدگی در مراجع قضایی، بی‌توجهی به اعتماد مردم در سرمایه گذاری‌هایی همچون پدیده شاندیز و غیره، دعواها و کشمکش‌های سیاسی، پرونده‌سازی‌های بی‌جهت و سلیقه‌ای برای فعالان اقتصادی از سوی نهادهای امنیتی به دلیل نبود آیین نامه نحوه برخورد با مفاسد اقتصادی و ناهماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی در برخورد با مفاسد اقتصادی و غیره هستیم که به نوعی امنیت اقتصادی را تحت الشعاع مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار داده که خود به مانعی در برابر سرمایه گذاری تبدیل شده است .

علوی در پایان تاکید کرد: برخورد با تمام توان با مفاسد اقتصادی امری بدیهی است اما نباید شیوه برخورد به گونه ای باشد که امنیت اقتصادی فدای مبارزه با مفاسد اقتصادی شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد