اونس طلا2380.7
مظنه16,591,000
18 گرم3,830,000
ارزش سکه37,379,523
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

شاخص کل بورس 317 واحد عقب نشینی کرد

شاخص کل بورس امروز (یکشنبه) با 317 واحد کاهش، به 77 هزار و 569 واحد رسید.

شاخص کل بورس در معاملات امروز، پس از سپری کردن چند روز کاری مثبت که باعث افزایش امیدواری نسبت به بهبود وضعیت بازار سرمایه شده بود، با افت قابل توجهی روبرو شد.

در معاملات امروز یک میلیارد و 184 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 2 هزار و 627 میلیارد ریال در 74 هزار و 403 نوبت خرید و فروش شد.
نمادهای خودرویی از جمله ایران خودرو و سایپا سهم زیادی در افت امروز شاخص بازی کردند؛ نمادهای وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، فولاد (فولاد مبارکه) و فاراک (ماشین سازی اراک) نیز با تاثیر منفی سبب کاهش شاخص شدند؛ در مقابل حکشتی (کشتیرانی) با رشد خود، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بر جای گذاشت.
شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز با روند نزولی مواجه شدند، بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 112 واحد، شاخص کل (هم وزن) 39 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 31 واحد، شاخص آزاد شناور 535 واحد، شاخص بازار اول 312 واحد و شاخص بازار دوم 161 واحد کاهش یافت.
حق تقدم سیمان شرق، فرآورده های تزریقی ایران، نیرو ترانس، ذغال سنگ نگین طبس، کارت اعتباری ایران کیش و کابل البرز با بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز مواجه شدند.
بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم سرمایه گذاری اعتبار ایران، حق تقدم لیزینگ خودرو غدیر، تولید محور خودرو، ریخته گری تراکتورسازی ایران و لوله و ماشین سازی ایران نیز تعلق گرفت.
ذغال سنگ نگین طبس، نیرو ترانس، شیمی دارویی داروپخش، سیمان هگمتان و سیمان ارومیه نیز با بیشترین تقاضا و فولاد امیرکبیر کاشان، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، آبسال، گروه صنعتی سپاهان و سیمان آرتای اردبیل نیز با بالاترین عرضه مواجه شد.

**امیدواری به تقویت بازار سرمایه با ورود تعاونی ها به بورس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به رونق بورس با ورود تعاونی ها اشاره کرد و گفت: حضور تعاونی ها در بورس به رونق بخش تعاون و بازار بورس کشور منتهی می شود و می تواند زمینه ساز استفاده از سرمایه های خرد مردم شود.
وی با بیان اینکه باید پذیرفت طی سال های گذشته بخش تعاون عملکرد مناسبی نداشته است، افزود: اگر جا به جایی سهام در شرکت های تعاونی انجام شود، می تواند انگیزه برای خرید سهام تعاونی ها ایجاد کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مردمی شدن اقتصاد و استفاده از ظرفیت های مردم در بخش تعاون، ادامه داد: باید شفافیت در بخش مالی تعاونی ها وجود داشته باشد و با حمایت از تعاونی ها، زمینه حضور تعاونی ها در بورس فراهم شود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد