اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اختلاف دو غول بزرگ صنعت طلای جهان بر سر خرید بزرگترین معدن طلای استرالیا

غول آمریکایی صنعت طلای جهان می‌خواهد با خرید سهم رقیب کانادایی خود به بزرگترین تولیدکننده طلا در جهان تبدیل شود.

به گزارش بلومبرگ، شرکت تولیدکننده طلای «نیومانت ماینینگ» آمریکا بر سر خرید یک معدن طلا در استرالیا با شرکت «باریک گولد» کانادا دچار اختلاف شده است.
«گری گولدبرگ» مدیرعامل شرکت نیومانت ماینینگ خواهان خرید نیمی از ذخایر طلای معدن کالگوری استرالیاست؛ اما در طول 6 ماه گذشته نتوانسته است بر سر قیمت با شرکت باریک گولد کانادا به توافق برسد.
معدن کالگوری بزرگترین معدن طلای روباز استرالیا به شمار می‌رود که طی 30 سال گذشته بالغ بر 50 میلیون اونس (معادل 1562.5 تن) طلا از آن استخراج شده است. این معدن تحت مالکیت مشترک نیومانت ماینینگ و باریک گولد قرار دارد؛ اما نیومانت ماینینگ اکنون برای کسب مالکیت تام این معدن با شریک خود به مشکل برخورد کرده است.
شرکت باریک گولد در ماه ژوئیه امسال (31 روز منتهی به 10 مرداد) رسماً خواستار فروش سهام 50 درصدی خود شد؛ اما در حالیکه که کارشناسان ارزش سهام آن را حداکثر 1000 میلیارد دلار تخمین زده‌اند، این شرکت در جلسات خصوصی خود با خریداران - از جمله شرکت نیومانت ماینینگ - رقمی را پیشنهاد داده است که تا این لحظه مورد قبول هیچ یک از خریداران قرار نگرفته است.
شرکت نیومانت ماینینگ در حال حاضر سالانه بین 350 تا 400 هزار اونس (10.9 تا 12.5 تن) طلا از سهم خود در معدن کالگوری استخراج می‌کند و چنانچه موفق به خرید تمام این معدن شود، می‌تواند با غلبه بر باریک گولد، خود را به بزرگترین غول صنعت طلای جهان تبدیل کند.
در جدیدترین رده‌بندی بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده طلای جهان، باریک گولد و نیومانت ماینینگ با تولید 190.3 و 156.6 تن طلا در سال 2015 به ترتیب مکان اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد