اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه مالی ناتیکسیس خبر داد:

روند صعودی قیمت طلا پایان یافته/ قیمت طلا تا 2 سال آینده کاهش می یابد

سایت طلا : تحلیلگران بانک فرانسوی ناتیکسیس بر این باورند که افزایش نرخ بهره بانکی طی دو سال آینده تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که قیمت طلا تحت تاثیر رشد فزاینده تقاضای سرمایه گذاری در سال 2016 میلادی با رشد حدود 30 درصدی روبرو شده بود، ولی این روند صعودی طی روزهای گذشته متوقف شده و قیمت این فلز زرد برای نخستین بار از ژوئن به کمتر از 1300 دلار رسیده و وارد کانال 1200 دلاری شده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران ارشد بانک ناتیکسیس تاکید کردند که قیمت طلا و نقره طی سال های 2017 و 2018 میلادی با چالش های جدی روبرو خواهد شد.

پیش بینی تحلیلگران نشان می دهد که میانگین قیمت طلا طی سال آینده به کمتر از 1180 دلار خواهد رسید و این رقم در سال 2018 میلادی نیز به کمتر از 1100 دلار کاهش خواهد یافت.

میانگین قیمت هر اونس نقره نیز طی سال آینده به 15.70 دلار می رسد و این رقم در سال 2018 نیز به طور میانگین به 13.20 دلار می رسد.

تحلیلگران بانک فرانسوی افزودند: به نظر می رسد مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا طی دو سال آینده روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود. این عامل می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

البته پیش بینی می شود بانکهای مرکزی ژاپن و اروپا نیز طی دو سال آینده نرخ بهره را بیشتر از این کاهش ندهند. اقتصاددانان ناتیکسیس اعلام کردند که فدرال رزرو آمریکا طی سال آینده 3 بار در ماه های ژوئن، سپتامبر و دسامبر نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش خواهد داد.

گزارش سایت طزلا حاکیست، این مساله نه تنها موجب افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا خواهد شد بلکه ارزش دلار را نیز تقویت خواهد کرد.

در چنین شرایطی تقاضای سرمایه گذاری برای طلا با کاهش روبرو خواهد شد و سرمایه گذاران به دنبال خرید طلا و اوراق قرضه خواهند بود.

این بانک فرانسوی افزود: تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای چین و هند طی دو سال آینده با رشد فزاینده ای روبرو نخواهد شد تا بتواند از قیمت این فلز زرد حمایت کند.

افزایش تعرفه واردات طلا از سوی دولت هند مانع بزرگی برای افزایش تقاضای فیزیکی این فلز زرد خواهد بود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد