اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
فایننشال تایمز تحلیل کرد:

5 عامل موثر بر تحولات قیمت طلا در ماه های آینده

سایت طلا : یک روزنامه معتبر انگلیسی در تحلیلی ضمن اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت جهانی طلا در سال 2016 میلادی به بررسی 5 عامل مهم و موثر بر قیمت جهانی طلا پرداخته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، افزایش گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال موجب تقویت ارزش دلار و کاهش 4.5 درصدی قیمت طلا در هفته گذشته شده است.

بر اساس این گزارش بانک گلدمن ساش آمریکا بر این باور است که کاهش شدید قیمت طلا در شرایط کنونی بهترین فرصت برای خرید خواهد بود. نگرانی های اقتصادی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

تحلیل فایننشال تایمز نشان می دهد که 5 عامل در شرایط کنونی بر روند قیمت طلا تاثیرگذار خواهد بود. نخستین عامل سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و نرخ بهره خواهد بود.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست نوامبر نرخ بهره را تغییر نخواهد داد و احتمالا در نشست دسامبر در خصوص افزایش نرخ بهره تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین و اروپا نیز مانع از آن خواهد شد که فدرال رزرو بتواند طی ماه های آینده نرخ بهره را به طور چشمگیری افزایش دهد. هنوز اوضاع اقتصادی جهان به شدت نگران کننده است و اقتصاد جهانی نمی تواند فشارهای ناشی از افزایش چشمگیر نرخ بهره را تحمل نماید.

افزایش تورم در اقتصاد آمریکا و سایر اقتصادهای نوظهور و توسعه یافته نیز می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

عامل دوم موثر بر قیمت طلا وضعیت ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری است. این صندوق ها از ابتدای امسال تاکنون بیش از 27 میلیارد دلار به ذخایر طلای خود افزوده اند.

افزایش تقاضای فیزیکی صندوق های سرمایه گذاری جهان می تواند عامل مهمی در تعیین قیمت این فلز گرانبها باشد.

عامل سوم وضعیت تقاضای هند و چین خواهد بود. این دو کشور بزرگترین مصرف کنندگان طلا و جواهرات جهان هستند. چین از طریق راه اندازی بازار بورس طلای شانگهای می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد. تحلیلگران منتظر هستند تا تاثیر کاهش اخیر قیمت بر تقاضای فیزیکی طلا در هند و چین را بررسی کنند.

گزارش سایت طلا می افزاید، عامل بعدی موثر بر قیمت طلا انتخابات نوامبر ریاست جمهوری آمریکا است. پس از عملکرد مثبت کلینتون در مناظره نخست در برابر ترامپ قیمت طلا با افت همراه شد.

عامل پنجم و موثر بر قیمت طلا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود. بریتانیا قصد دارد از مارس 2017 مذاکرات رسمی برای خروج از اروپا را آغاز کند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد