اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مخالفت اعضای کنگره آمریکا با عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور خواستند تا با درخواست ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی مخالفت کند و هشدار دادند پذیرش عضویت ایران در این سازمان توانایی آمریکا برای تحریم ایران در آینده را محدود می سازد.

به گزارش وال استریت ژورنال، تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از دولت این کشور خواستند تا با درخواست ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی مخالفت کند. این نمایندگان هشدار داده اند که پذیرش عضویت ایران در این سازمان می تواند تلاش های آینده آمریکا برای وضع تحریم های بیشتر علیه ایران در صورت نیاز را با محدودیت مواجه کند.
این گروه از نمایندگان که از هر دو عضو جمهوری خواه و دموکرات هستند، با اشاره به این نگرانی که عضویت ایران می تواند توانایی آمریکا برای وضع تحریم های بیشتر در آینده را محدود نماید، کاخ سفید را تحت فشار قرار داده اند تا با درخواست ایران برای عضویت در این سازمان بین المللی مخالفت کند.
این فشار اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نشان دهنده موانع پیش روی دولت آمریکا برای پیوند دادن مجدد تهران به اقتصاد جهانی پس از توافق هسته ای سال گذشته است. ایران پس از اجرای برجام، تمایل خود برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی را ابراز داشته است.
در نامه ای که روز پنجشنبه به امضای پیتر روسکام و دیو ریچرت، از اعضای جمهوری خواه و خوان وارگاس و گراس منگ، از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا رسیده از میشائیل فرومن، نماینده آمریکا نزد سازمان تجارت جهانی خواسته شده تا در مقابل تلاش های برای برای پیوستن به این سازمان مقاومت کند.
در این نامه آمده است: «الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی، علاوه بر تقویت بیشتر حکومت این کشور، می تواند توانایی ما برای مقابله با حمایت ایران از تروریزم، نقض حقوق بشر، برنامه موشک های بالستیک و دیگر اقدامات غیرقانونی این کشور را به شکل جدی پیچیده سازد.»
این 4 نماینده از مخالفان برجام هستند. مقامات ایرانی به درخواست اظهار نظر در مورد این نامه پاسخی نداده اند.
این نمایندگان گفته اند، نگران اند که مقررات سازمان تجارت جهانی، موجب محدود شدن تحریم هایی شود که ممکن است آمریکا بخواهد از انها به عنوان اهرم فشاری علیه ایران استفاده کند.
یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت، کاخ سفید در حال حاضر در حال کمک به ایران برای ورود به سازمان تجارت جهانی نیست.
وی افزود: «فرآیند الحاق به سازمان تجارت جهانی مبتنی بر اجماع تمام اعضاست و تاکنون، تعدادی از کشورها مخالف اختصاص یک کرسی به ایران بوده اند... آمریکا نیز در حال حاضر از اختصاص یک کرسی (به ایران) حمایت نمی کند.»
انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد