اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات اعلام کرد:

اجرای نادرست مالیات برارزش افزوده لطمات شدیدی را به صنف طلا و جواهر وارد کرده است

سایت طلا : رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات با بیان لطمات زیادی که صنف طلا و جواهر از قانون مالیات برارزش افزوده متحمل شده است بر تسریع در اصلاح این قانون تأکید کرد.

کیومرث امیریان در گفتگو با سایت طلا با اشاره به جلسات متعدد با دیگر اتحادیه های طلا و جواهر و اجماع نظر بر اصلاح سریع قانون مالیات برارزش افزوده گفت: این قانون لطمه شدیدی را به این صنف وارد کرده است و فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر را با رکود و بیکاری مواجه ساخته است.

وی با بیان کاهش مشتری در بازار طلا به علت اجرای نادرست این قانون خاطرنشان کرد: مالیات برارزش افزوده در صنف طلا از ابتدا دارای ابعاد کارشناسی نبوده و موجب رکود صنف طلا و جواهر شده است، که امیدواریم بتوانیم کارشناسی این قانون را با اتحادیه های کل کشور انجام داده تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات اصلاح این قانون را در مجلس در حال پیگیری عنوان کرد و گفت: درخواست ما از اتحادیه های سراسر کشور این است که با نمایندگان شهرهای خود طی برگزاری جلساتی نسبت به نحوه کار این صنف و نقش اجرت و سود در این قانون آگاهی های لازم را منتقل کنند تا در اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده نمایندگان مجلس با اطلاعات کافی اقدام نمایند.

وی در گفتگو با سایت طلا با اشاره به جلسات متعدد با نمایندگان مجلس در رابطه با موضوع مالیات برارزش افزوده یادآورشد: رايزني های مذکور منجر به تبادل نظر، تنظيم و ارائه طرح و اصلاح این قانون در کميسيون اقتصادي و پژوهش مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.

به گفته اميريان اصلاح این قانون در راستاي انجام اقتصاد مقاومتي و رفاه حال مصرف کننده و سازندگان طلا مطرح شده که در آن، بحث از محاسبه ماليات بر ارزش افزوده در مورد اجرت ساخت و سود شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شمیرانات ادامه داد: در طرح پیشنهادی مذکور درخواست دريافت ماليات بر ارزش افزوده فقط از اجرت ساخت و سود و نه از اصل طلا مطرح شده، که اين امر به نفع مصرف کننده بوده، موجب ارتقاي سطح فعاليت سازندگان و فروشندگان می گردد و صنعت و صنف طلا و جواهر از حالت رکود خارج خواهد کرد.

امیریان از دولت نیز خواست با توجه مشکلات اخیر این صنف، مساعدت های لازم برای رشد صنعت طلا و جواهر که دارای یک سابقه دیرینه است داشته باشد.

وی نشستهای هم اندیشی اتحادیه های طلا و جواهر استان تهران را که طی چند ماه گذشته برگزار شده است را دارای رویکرد مثبت و خوبی دانست و تصریح کرد: در این جلسات مشکلات و دغدغه های اعضاء اتحادیه های شهرهای این استان مطرح می شود و برخی مواقع نظرات خاصی مطرح می گردد که نیاز به بررسی داشته و تداوم این نشستها را ضروری می نماید.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد