اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری قیمت جهانی طلا را افزایش داد

سایت طلا : به دنبال رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده ولی تقویت ارزش دلار آمریکا مانع از افزایش چشمگیر قیمت این فلز زرد شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.55 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از 1323 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس اعلام کرد: نااطمینانی بیشتر نسبت به وضعیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بحران در بانک دویچه آلمان موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

نگرانی ها نسبت به ثبات مالی دویچه بانک موجب شده تا بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ این بانک از جمله صندوق های پوشش ریسک اقدام به خارج کردن سرمایه و نقدینگی خود کنند.

این مساله موجب شده تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود. البته مقامهای بانک مرکزی اروپا به سرمایه گذاران اطمینان داده اند که منطقه یورو با یک بحران بانکی دیگر روبرو نخواهد شد.

در بازار ارز نیز شاخص ارزش دلار آمریکا با 0.1 درصد افزایش به بیش از 95.61 واحد رسیده و مانع از افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، ارزش دلار آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر با نوسانات بیشتری روبرو خواهد شد.

برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا به نفع هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها پایان یافته و به نظر می رسد این مساله تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است.

شاخص تولیدات صنعتی چین نیز طی ماه سپتامبر به بیش از 50.1 واحد رسیده است. این مساله نشانگر بهبود نسبی بخش صنعت چین نسبت به ماه قبل است.

البته هنوز نگرانی های زیادی نسبت به وضعیت رشد اقتصادی چین در شرایط کنونی وجود دارد. در بازار نفت نیز تصمیم اخیر اوپک مبنی بر کاهش تولید از ماه نوامبر موجب افزایش قیمت جهانی انرژی شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن به بیش از 49.80 دلار رسیده که این بالاترین رقم در 3 هفته اخیر به شمار می رود. تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به بیش از 1.4 درصد رسیده است.

تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا نیز طی هفته گذشته به 254 هزار نفر رسیده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد