اونس طلا2198.17
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
رئیس جمهور در جلسه شورای اداری:

کشور هیچ راهی جز مسیر اعتدال ندارد / تضعیف دولت حرام شرعی است

رئیس جمهور گفت: برای پیشرفت و توسعه راهی جز اعتدال وجود ندارد، افراط و تفریط دنیا و آخرت را تخریب می کند.

حجت الاسلام حسن روحانی امروز در جلسه شورای اداری که در محل استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: برخی از افراد در تلاشند تا خدمات دولت را تضعیف و تخریب کنند این در حالی است که تضعیف دولت حرام شرعی، قانونی و اخلاقی است.

رئیس جمهور بیان کرد: اشکالی ندارد اگر رقابت های جناحی و حزبی در چهار چوب قانون در زمان مناسب خود با مراعات اخلاق اسلامی وجود داشته باشد اما در عین حال باید دقت نظر داشته باشیم که مردم خواستار پیشرفت و تعالی زندگی خود هستند و واقعا گرایشات سیاسی تا حد زیادی برای مردم عامه جامعه اهمیت ندارد.

روحانی افزود: با توجه به تجربیات خودم احساس می کنم برای پیشرفت و موفقیت در دنیا و آخرت راهی جز اعتدال وجود ندارد و مطمئن باشیم که افراط و تفریط دنیا و آخرت ما را تخریب خواهد کرد چرا که دین ما اساسا دین اعتدال است.

وی تصریح کرد: مسیر ما باید مسیر تعادل باشد چرا که دید ما نسبت به جهان هم باید با همین تعادل صورت گیرد چرا که اگر در انزوا بمانیم امکان پیشرفت وجود ندارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: به منظور جذب سرمایه گذار خارجی باید با خارجی ها ارتباط داشته باشیم چرا که نمی توان به تنهایی در جهان کنونی امروز زندگی کرد و موفق هم بود.

روحانی گفت: ما زمانی مطمئن شدیم که می توانیم غنی سازی را انجام دهیم که یک سانترفیوژ به دست ما رسید و توانستیم با سیستم و فناوری آن آشنا شویم و پس از نزدیک به ۲۷ سال امروز به تکنولوژی های هسته ای نوین دست یافته ایم.

وی خاطر نشان کرد: ما باید فناوری را جذب کنیم، چرا که همه دنیا امروز علم و دانش را از یکدیگر می آموزند، بسیاری از کشورهای غربی نیز علم خود را از مسلمانان گرفته اند.

رئیس جمهور بیان کرد: ۲۵ هزار نسخه خطی ایرانی و فارسی در یکی از کتابخانه های هند نگهدرای می شود و این یعنی علم از ایران منتقل شده است.

روحانی گفت: با توهم نمی شود زندگی کرد ولی از سوی دیگر هم نباید ساده لوحانه زندگی کنیم چرا که طبق توصیه دین مبین اسلام نیز اعتدال و میانه روری بهترین نتیجه را در برخواهد داشت.

وی تصریح کرد: مقام و ریاست اگر خدمت به مردم را همراه نداشته باشد وبال گردن انسان خواهد بود از این رو اعتدال همراه با خرد ورزی، عقلانیت و مشورت می تواند خدمت رسانی به مردم ایجاد کند.

رئیس جمهور غرور را مایه شکست دانست و بیان کرد: مبنای ما در سیاست های کلی اعتدال بوده است و تلاش کردیم بدون افراط و تفریط از عقلانیت و امید به آینده برای رسیدن به موفقیت بهره بگیریم.

روحانی افزود: خدا نیامرزد آنهایی که تزریق یاس و ناامیدی در قلوب مردم می کنند چرا که یاس و نا امیدی کفران مسیر حق و کفران نعمت های خداست و انسان مسلمان باید به آینده امیدوار باشد و تسلیم نا امیدی نشود.

وی اذعان کرد: گاهی وقت ها با مطالعه برخی از سایت ها و روزنامه ها احساس یاس به قلوب انسان سرازیر می شود، در حالی است که تضعیف و تخریب دولت حرام شرعی، قانونی و عقلی است و از نظر منافع ملی نیز برای مردم کشور مشکل ساز خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: مردم ما مردمی فکور و دانا هستند و همین مسئله را به دنیا نشان دادند و خب دیدیم از شرایطی که بسیاری از کشورها در سازمان ملل در پی تحریم ایران بوده اند و همه هم صدا راه موفقیت ایران رامی بستند امید داشتند تا بتوانند ضربه نهایی را به ما وارد کنند.

روحانی خاطر نشان کرد: اما امسال هیچ حرفی از تحریم ها وجود نداشت حتی مطمئن هستم به جای ایران هراسی آمریکا هراسی در دنیا ایجاد خواهد شد، حتی در سخنرانی ها بسیاری از افراد بر آمریکا خرده می گرفتند که چرا از تعهدات خود جا مانده است.

وی تاکید کرد: امروز همه دنیا می دانند که ایران به دنبال محصولات آماده ساخته شده نیست و بسیاری از سرمایه گذاران با شرط صادرات ۳۰ درصد از تولید با ایرانیان وارد مشارکت می شوند.

رئیس جمهور با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانه های تعطیل شده در شهرک های صنعتی مختلف در کشور گفت: با مطالعاتی که ما انجام دادیم بیش از ۷۰ درصد از کارخانه هایی که امروز تعطیل هستند از دولت قبل دچار مشکل بوده اند یا همان زمان به تعطیلی کشیده شده است.

روحانی گفت: حتی به نظر بنده بخشی از کارخانه های خوابیده فناوری قدیمی دارند و باید تعطیل شود اما کارخانه های متناسب با شرایط زمانی را برای احداث دوباره همراهی خواهیم کرد.

وی مبارزه با قاچاق را ضروری دانست و بیان کرد: برای مبارزه با قاچاق باید در مرحله اول کیفیت جنس داخلی را افزایش دهیم.

رئیس جمهور ایران افزود: ما باید از این فضا به خوبی استفاده کنیم، از تکنولوژی های نوین دنیا بهره بگیریم و مسیر اقتصادی درست امروز را ادامه دهیم.

روحانی بااشاره به برخی از شاخص ها اظهار داشت: شاخص های اقتصادی به ما نشان می دهد که مسیر اقتصادی درستی را درپیش گرفته ایم و نیاز است با ادامه درست این مسیر به بهبود شرایط اقتصادی در جامعه امیدوارم باشیم.

وی عنوان کرد: در مجموع تولید نفت ما بیش از ۳ میلیون بشکه نبوده است این در حالی است که امروز نزدیک به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت برداشت می شود که این آثار برجام در کشور است که در مدت ۸ ماه بعد از برجام نزدیک به ۱ میلیون بشکه تولید نفت در کشور افزایش یافته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مسئله گاز در سال های ۹۲ و ۹۱ مشکل کمبود گاز در ایران در فصل زمستان به اوج خود می رسید ولی در سال های جاری تا حد زیادی به خودکفایی رسیده ایم، در مسئله گازوئیل نیز از مصرف کننده به تولید کننده رسیده ایم و صادرات انجام می دهیم.

روحانی افزود: کاری که راه آهن در مدت ۳ سال دولت انجام داده است بیش از ۱۰ سال گذشته در کشور است و این نشان از آغاز حرکت عظیم در راه آهن است که با وجود شرایط اقتصادی نا مطمئن در کشور جهادی واقعی اتفاق افتاده است.

وی از رسیدن به تورم تک رقمی نیز سخن گفت و بیان داشت: از ابتدا کاهش نرخ تورم و رسیدن به تورم تک رقمی در برنامه کار ما پس از پایان دور اول دولت بود که خوشبختانه زودتر از بازه زمانی مشخص شده به تورم تک رقمی رسیدیم و اکنون در پی حفظ این رقم هستیم.

رئیس جمهور گفت: در سالهای ۹۲ و ۹۳ اشتغال خالص ۱۲ هزار مورد در سال بوده است اما در سال ۹۴ نزدیک به ۶۷۸ هزار مورد اشتغال با کسر بیکاری ها اتفاق افتاده است که نشان از رشد اقتصادی و صنعتی در کشور است.

روحانی ابراز کرد: مخارج ما با منابع ما همخوانی ندارد و اصل مشکلات مالی در کشور از همین مسئله است از این رو افزایش منابع در شرایطی که نمی توان مخارج را کاهش داد افزایش سرمایه از سمت سرمایه گذاری داخلی و خارجی بهترین راه موجود است.

وی ادامه داد: مسیر ما مسیر درستی است و در راه افزایش منابع نیز گام برداشته ایم.

رئیس جمهور ایران خاطر نشان کرد: برای اتمام کار پروژه های نیمه تمام بیش از ۴۰۰ هزار میلیاردتومان اعتبار لازم است که تحقق این امر تنها با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری های داخلی و خارجی امکان پذیر است.

روحانی از مسئولین اجرایی و امنیتی استان تشکر کرد و گفت: نیروهای مسلح ما کار بزرگی در کشور انجام میدهند و قزوین یکی از مراکز مهم در دوران دفاع مقدس بوده است که لشگر ۱۶ زرهی و تیپ صاحب الامر این شهر در دوران دفاع مقدس فعالیت های خوبی انجام داده اند و لذا باید در کنار هم دست به دست هم بدهیم تا امروز هم خدمت رسانی و احساس امنیت به مردم اتفاق افتاد.

وی در پایان گفت: بسیار متشکرم هستم از مردم شریف قزوین به خاطر میهمان نوازی بسیار گرم و استقبال باشکوه آنها و بسیار خوشحالم از هماهنگی و همفکری که بین مسئولین محترم استان وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد